دولت یازدهم زمینه‌سازی برای ایجاد پلیس قضایی را در دستورکار خود قرار دهد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: با توجه به تعلل دولت دهم در تدوین سازو کار ایجاد پلیس قضایی؛ دولت یازدهم زمینه‌سازی برای ایجاد این نهاد مهم را در دستورکار خود قرار دهد.

“حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی”  نماینده مردم بم در مجلس گفتگو  با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به ضرورت عملیاتی شدن پلیس قضایی اشاره کرد و گفت: طیق قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران پلیس قضایی باید تشکیل و اجرایی شود.
 
وی در ادامه افزود: از آن جایی که در سال سوم برنامه پنجم هستیم عملیاتی شدن پلیس قضایی ضروری بوده و باید زمینه ایجاد آن فراهم شود.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: می‌بایست دولت دهم سازو کار ایجاد پلیس قضایی را فراهم می‌کرد ولی متاسفانه این امر محقق نشد لذا امیدواریم دولت یازدهم زمینه‌سازی برای ایجاد پلیس قضایی را در دستورکار خود قرار دهد.
 
غضنفرآبادی در تشریح اهمیت وجود پلیس قضایی در کشور؛ اظهار داشت: با تشکیل پلیس قضایی زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی کاهش یافته و قوه قضاییه با تسلط بیشتری این کار را انجام خواهد داد.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی خانه ملت در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تشکیل پلیس قضایی اگر نیاز به وضع قانون باشد، کمیسی%میمی حداکثر تا پایان سال اول برنامه لوایح قضایی مورد نیاز را تهیه نماید تا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.