دومین مرجع محتوایی کاخ گلستان برای پژوهشگران تدوین می شود

پس از ارزیابی مقالات ارایه شده به همایش علمی پژوهشی کاخ گلستان؛

دبیر همایش علمی پژوهشی کاخ گلستان: مقالات ارایه شده در این همایش پس از داوری و ارزیابی به عنوان دومین مرجع اصلی و محتوایی در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری؛ میرعزیزی با اشاره به ارسال بیش از۵۰ مقاله به دبیر خانه این همایش؛ افزود : مقالات متعددی در بخش معماری، تزیینات، نسخ خطی، اسناد تصویری، اسناد تاریخی، رویدادهای مهم کاخ گلستان و هم چنین در بخش کلی شامل بحث موزه و مخاطب، به دبیر خانه این همایش ارسال شده است.
مسئول واحد پژوهش کاخ گلستان خاطرنشان کرد : این همایش با مشارکت دانشکده هنر و پژوهشکده‌ی سازمان میراث فرهنگی برپا می شود و مقالات پس  از داوری از سوی این مراکز برای ارایه در همایش معرفی خواهد شد.
دبیر همایش علمی پژوهشی کاخ گلستان یادآور شد: تبلیغات برای ارسال مقالات در این همایش از ۲۵ شهریور گذشته آغاز ودر راستای برپاپی این همایش نیز کلاس روش های پژوهش برگزار شد.
میرعزیزی با بیان اینکه ” تاریخچه ساختمان های ارگ سلطنتی تهران و راهنمای کاخ گلستان ”  به قلم یحیی ذکاء که در سال ۱۳۴۹ نگاشته شده تنها مرجع موجود برای استفاده محققان و پژوهشگران  درباره کاخ با اهمیت و تاریخی گلستان است؛ یادآور شد:مقالات ارایه شده در این همایش پس از داوری و ارزیابی دومین مرجع اصلی و محتوایی برای پژوهشگران خواهد بود که به عنوان  مجموعه ای نسبتا جامع ،کاخ گلستان را معرفی خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: همایش علمی پژوهشی کاخ گلستان اواسط آبان سال جاری برگزار خواهد شد./ص
                                                                                                                                
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.