دومین نشست انجمن خیرین دانشگاه ساز دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۰م دیماه ،

400-4.jpg

دومین نشست انجمن خیرین دانشگاه ساز دانشگاه تفرش با حضور سید جواد ساداتی نژاد، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفرش، هیات رییسه دانشگاه تفرش و اعضای مجمع خیرین دانشگاه ساز این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه شهرستان تفرش مهد علم، ادب و دانش در کشور است، اظهار کرد: کمیته خیرین وزارت علوم در سال ۱۳۹۰ به منظور برنامه ریزی و بستر سازی مستمر برای حضور و مشارکت حداکثری خیرین در آموزش عالی ایجاد شد.

وی افزود: حمایت دانشگاه از سوی خیرین به عنوان یک سرمایه معنوی منشاء اثرات شگرف در دانشگاه‌ها بوده و از این رو این کمیته به دنبال فراهم نمودن بسترهای لازم حمایت از خیرین به منظور رشد و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی و ایجاد کمیته خیرین در سطح تمامی دانشگاه‌های کشور است.

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم تصریح کرد: در سال قبل کمیته خیرین وزارت علوم ۱۷ پروژه خیرین را در سطح دانشگاه‌های کشور مورد حمایت قرار داده است که دانشگاه تفرش یکی از این دانشگاه‌ها است.

همچنین در این مراسم “احمد رضا ربانی”، سرپرست دانشگاه تفرش نیز در سخنانی گفت: طبق روایت از رسول اکرم (ص) خیرین از بهترین مخلوقات خداوند می باشند که با حضور ارزشمند خود در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌های علمی، مقدمات خدمت به جوانان را در عرصه‌های تعلیم و تربیت فراهم می‌آورند.

وی افزود: در یک افق پنج ساله، تعداد دانشجویان و رشته‌ها‌ی دانشگاه تفرش دو برابر خواهد شد و در این خصوص فضاهای آموزشی و خوابگاه‌های دانشگاه افزایش خواهد یافت.

ربانی گفت: در حال حاضر خوابگاه‌های موجود در دانشگاه تنها پاسخگوی یک سوم دانشجویان است؛ از این رو تحقق طرح جامع دانشگاه نیازمند حمایت خیرین است.

سرپرست دانشگاه تفرش تکمیل و ساخت پروژه سالن ورزش‌های آبی و سوله ورزشی، ایجاد دانشکده انرژی، مرکز بهداری و ساختمان کلاس‌ها را از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه تفرش عنوان کرد که جهت تکمیل آن نیازمند مساعدت خیرین خواهد بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: ابعاد عمل خیرین، پیشتازی در عرصه خدمت بی منت و نتیجه عمل آنان، رضایت خداوند و خدمت به مردم است.

دکترعباس صلاحی افزود: توسعه دانشگاه تفرش با توجه به قدمت این شهرستان در عرصه علم و ادب از اهمیت بسزایی برخوردار است که لازمه آن تقویت بنیه علمی و پژوهشی، امور رفاهی و کمک به درآمد زایی این دانشگاه است که این امر جز با همت خیرین و مسئولان وزارت علوم محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از اعضای مجمع خیرین دانشگاه ساز دانشگاه تفرش با اهدای لوح، از سوی سرپرست دانشگاه تفرش تقدیر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.