دیدار دو خواهر پس از ۷۲ سال +عکس

۱۸م دیماه ،

دو خواهر بوسنیایی که از حدود ۷۲ سال پیش یکدیگر را گم کرده بودند برای اولین بار پس از اوایل جنگ جهانی دوم توانستند با هم ملاقات کنند.

ممتازنیوز: دو خواهر بوسنیایی که از حدود ۷۲ سال پیش یکدیگر را گم کرده بودند برای اولین بار پس از اوایل جنگ جهانی دوم توانستند با هم ملاقات کنند.

 تنیجا دلیچ ۸۸ ساله و حدیجا تالیچ ۸۲ ساله چند روز پیش برای اولین بار از سال ۱۹۴۱ تاکنون توانستند یکدیگر را بیابند. این در حالی است که در تمام طول این سال ها آنها فقط در ۲۰۰ کیلومتری یکدیگر سکونت داشته اند.

حدیجا تالیچ که در آن دوره حدود ۱۱ سال داشت و به نام خانوادگی اصلی اش ” بودیملیچ” نامیده می شد هنگام فرار خانواده اش از روستایشان در شمال غرب بوسنی در اوایل جنگ جهانی دوم  مفقود شد.

او در یک پرورشگاه محلی پذیرفته شد. والدینش در جریان جنگ کشته شده و برادرش به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد.

حدیجا گفت: ” پس از جنگ برخی می گفتند که همه اعضای خانواده ام کشته شده اند و برخی دیگر گمان می کردند که همگی آنها به آمریکا مهاجرت کرده اند. من هرگونه امیدی را برای دیدار دوباره آنها از دست داده بودم.

چند سال بعد از جنگ حدیجا در منطقه توزلا در شمال شرق بوسنی سکونت کرد در حالی که تنیجا  خواهر بزرگتر در روستایی در شمال غرب بوسنی و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری سکونت داشت.

دو خواهر یکدیگر را به لطف پسر حدیجا پس از ۷۲ سال بازیافتند. وی که تلاش می کرد از شجره خانوادگی خود باخبر شود از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با دختر خاله اش ارتباط برقرار کرد بی آنکه در ابتدا هیچ یک از آن دو از وابستگی خانوادگی خود مطلع باشند. با تماس های بیشتر آنها مطلع شدند که پسر خاله و دختر خاله می باشند و در نهایت مادرانشان پس از سال های طولانی جدایی از وجود یکدیگر مطلع شدند. 

جام جم آنلاین

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.