دیده‌بان حقوق بشر از مسئولان امارات عربی متحده به شدت انتقاد کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۲۳
سازمان دیده بان حقوق بشر از مسئولان اماراتی خواست به بازداشت فعالان مخالف در این کشور پایان دهند، و کسانی را که در این کشور به دلیل بیان عقاید خود بازداشت شده اند آزاد کنند.
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی تأکید کرد: مسئولان اماراتی به حقوق ملت خود در آزادی بیان و ایجاد جمعیت و گروه احترام نمی گذارد.
در این گزارش آمده است: تنها دلیل بازداشت های اخیر وابستگی افراد به یک جمعیت خواستار اصلاح است. انتقاد اعضای جمعیت دعوت، جهت اصلاح سیاستهای دولتی و اقدامات دستگاه های امنیتی طی سال گذشته افزایش یافته است. برخی از این افراد در مارس ۲۰۱۱ از مسئولان اماراتی خواستار اصلاحات دموکراتیک شدند.
quotation mark خانم ساره لیا ویتسن quotation mark مدیر اجرایی اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر، با ابراز نگرانی از تشدید سرکوبها در امارات و بازداشت های جدید در این کشور گفت: اماراتی ها باید بتوانند بدون ترس از بازداشت از سوی دستگاه های امنیتی، درباره اصلاح سخن بگویند.
ویتسن افزود: امارات با این بازداشت ها قوانین بین المللی و معیارهای حقوق بشر را که متعهد به حمایت از آن شده، زیر پا می گذارد.
وی از مسئولان اماراتی خواست با توقف فوری سرکوبها، همه فعالان را آزاد کنند.
ویتسن خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی اماراتی به منازل شهروندان حمله می کنند و فقط به دلیل وابستگی آنها به یک جمعیت مخالف دولت، آنها را با خود می برند.
وی ادامه داد: اینگونه اقدمات واقعیت دولتی را که به حقوق شهروندان خود در ایجاد جمعیت و یا آزادی بیان احترام نمی گذارد، مشخص می کند.
دیده بان حقوق بشر پیش از این نیز بارها بر ضرورت آزادی بدون قید و شرط فعالان بازداشت شده تأکید کرده، و خواستار دست کشیدن از تهدید هفت تن از فعالان مبنی بر لغو تابعیت آنها شده است.

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.