دکتر شیوا رئیس شورا و مرکز ملی رقابت می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شنیده‌های خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) حاکی از آن است که با صدور حکم عضویت دکتر رضا شیوا در شورای رقابت، به زودی وی بعنوان رئیس شورا و مرکز ملی رقابت انتخاب خواهد شد.
 
رییس جمهور امروز، طی حکمی دکتر رضا شیوا و دکتر فرهاد خداداد کاشی را به عنوان اعضای شورای رقابت منصوب کرد.
 
 
 
در حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی خطاب به آقایان دکتر شیوا و خداداد کاشی آمده است:
در اجرای جزء (۳) بند (الف) ماده (۵۳) و همچنین بند (۲) ماده (۵۵) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده شما و بنا به پیشنهاد وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، به سبب این حکم به عنوان «عضو شورای رقابت» منصوب می شوید.
توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسالت می نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
 
پیش از این، علاوه بر جمشید پژویان، عیسی امامی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای رقابت، نادر قاضی پور نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای رقابت، محمدعلی مددی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای رقابت، آخوندی نایب رییس شورا و نادر خاوندگار، ناصر سراجی، سید ابوالفضل فاطمی زاده، احمد صلاح منش، محمدرضا رفعتی، امیر صادقی نشاط، محسن خلیلی عراقی و بهرام رحیمی پور اعضای شورای رقابت را تشکیل می‌دادند.
 
شورای رقابت با هدف تسهیل‌کنندگی فعالیت بخش خصوصی و به طور کلی‌تر عرصه اقتصادی و نوعی عامل برای کاهش ریسک در این بخش شکل گرفت تا بخش خصوصی با ورود به بازار نگران انحصارات و رقبای انحصارگر خود نباشد.
 
این شورا براساس موضوع ماده ۵۳ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است.
 
هفتم آذرماه، جمشید پژویان طی مصاحبه ای، خبر استعفای خود را تایید کرد. وی در این گفتگو، با اعلام خبر استعفای خود، شایعات دربارهٔ سبب آن را رد کرد و گفت: سبب استعفای من فقط مربوط به اعمال فشاربرخی دولتی‌ها و شرکت های بزرگ اقتصادی است و به هیچ عنوان ربطی به هلدینگ خلیج فارس ندارد.
 
وی پس از آن و در ۱۱ آذرماه، طی یک نشست خبری گفت: سازمان تنظیم مقررات سبب استعفای من شد زیرا این سازمان در برابر اعلام تخلفات مخابرات از سوی شورای رقابت مخالف مصوبات این شورا بود.
 
 جمشید پژویان در این نشست خبری که به منظور اعلام دلایل استعفای خود از ریاست شورای رقابت برگزار شده بود گفت: سبب اصلی استعفای من مقاومت‌های بعضی از دستگاه‌ها مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان تنظیم مقررات و در مجموع بخش‌هایی از مخابرات است که سبب شد یک‌شنبه هفته قبل استعفای خود را نوشته و در روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل استعفای خود را برای رئیس جمهور و وزیر اقتصاد ارسال کنم.  

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.