دیابتی ها با مشورت پزشک عمل لیزیک چشم انجام دهند

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز : دکترˈعلی محمد سادات اخویˈ در خصوص عمل لیزیک چشم گفت: عمل لیزیک چشم با تابش اشعه لیزر بر سطح قرنیه و برداشت از بافت قرنیه تغییری در شعاع انحنای قرنیه ایجاد می گردد که سبب تصحیح نمره چشم می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی با اشاره به احساس خشکی چشم پس از لیزیک، اظهارداشت: پس از عمل لیزیک مدتی احساس خشکی چشم ایجاد می گردد که شدت آن با میزان نمره چشم و مقدار لیزیک بستگی دارد در این مدت از اشک مصنوعی استفاده می گردد و این عارضه به تدریج برطرف می گردد.

این جراح و متخصص بیماری های چشم با اشاره به به اینکه تماشای تلویزیون پس از عمل ضرر خاصی برای چشم ندارد افزود: تماشای تلویزیون پس از طی دوران نقاهت هیچ مانعی ندارد ولی پیشنهاد می گردد با تماشای تلویزیون چشم را خسته نکنند.

سادات اخوی با بیان این که استفاده از استخر و سونا پس از عمل جراحی ضرر عمده ای بر چشم عمل شده ندارد، خاطرنشان کرد: بیماران یکی دوماه اول پس از عمل احتیاط کنند، چرا که کلر موجو در آب استخرها تا مدتی سبب تحریک و قرمزی چشم و سوزش آن می گردد ولی ضرر عمده ای برای چشم ندارد.

این متخصص بیماریهای چشم به این که آیا تفاوتی بین دستگاه های لیزراکسایمر موجود در ایران و خارج وجود دارد، افزود: دستگاه ایرانی برای لیزیک چشم نداریم، بین دستگاهها تفاوتهایی وجود دارد، به سبب حساسیت عمل و نتیجه آن مراکز بهترین دستگاهها را جهت عمل موفق و کم عارضه انتخاب می کنند.

سادات اخوی در پاسخ به این سوال که آیا اشخاصی که مبتلا به بیماری قند (دیابت) می باشند می توانند تحت عمل لیزیک قرار بگیرند، گفت: در بیماران دیابتی به سبب اینکه اصولا ترمیم بافتها دچار تاخیر می گردد و نیز شانس ابتلا به عفونت بیشتر می گردد با احتیاط کامل و پس از کنترل قند خون و اجازه پزشک معالج می توان انجام داد ولی به ریسکش نمی ارزد

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.