دیجی‌کالا: میلیاردر روس سهامدار ما نیست

حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا حضور ولادیمیر آلگوویچ پوتانین، یکی از افراد ثروتمند روس در بین سهامداران دیجی‌کالا را تکذیب کرد.

دیجی‌کالا: میلیاردر روس سهامدار ما نیست

به گزارش ممتاز نیوز،  مدیرعامل دیجی‌کالا به برخی شایعات در فضای مجازی پاسخ گفت و اعلام کرد ولادیمیر آلگوویچ پوتانین ، سرمایه‌گذار روسی،  سهامدار این شرکت نیست.

پیش از این یک  کارشناس سابق بخش فارسی صدای آمریکا در توییتی مدعی شده بود که یکی از الیگارش‌های روسی سرمایه‌گذار دیجی کالاست.

حمید محمدی در توییت خود سهامداران دیجی کالا را شامل بنیانگذاران ( سعید و حمید محمدی) ، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانی سرآوا پارس، صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC ( متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذاری اروپایی) و ده‌ها نفر از افراد کلیدی دیجی‌کالا معرفی کرد.

photo_2022-03-05_20-09-12

مدیرعامل دیجی کالا در رشته توییت خود با اشاره به اینکه یکی از سرمایه‌گذاران IIIC شرکت پامگرانت است و سهام آن تحت نظارت سازمان بورس سوئد است نوشت: طبق مقررات این کشور هر شرکت یا فردی با بررسی صلاحتیت سرمایه‌گذاران یا مشمول نبودن آنها در تحریم می‌تواند سهام این شرکت را خریداری یا نگهداری کند. به گفته محمدی طبق اطلاعات موجود پوتانین مالک اینترروس است و یکی از صندوق‌های اینترروس به نام وینترز کپیتال در گذشته یکی از سهامداران خرد پامگرانت بوده و طبق اطلاعاتی که ما دریافت کردیم وینترز کپیتال دیگر سهامدار پامگرانت نیست. بنابراین پوتانین حتی به طور غیرمستقیم نیز سهامدار یکی از سرمایه‌گذاران اروپایی که به طور غیر مستقیم در دیجی کالا سهام دارد نیست.

محمدی همچنین اضافه کرد نکته عجیب تلاش افراد و گروههایی است که در بحرانی تلاش می‌کنند هر جور شده اکوسیستم استارتاپی کشور را میان جریان‌های سیاسی داخلی و خارجی بکشند از بحران کرونا و توزیع ماسک تا حمله روسیه به اوکراین چرا و به چه هدفی؟

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.