دیدار آهنی با رئیس جمهور فرانسه/ تاکید اولاند بر دیالوگ با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر روز چهارشنبه علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در ملاقات با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه استوارنامه خویش را تسلیم کرد.

در این دیدار اولاند رییس جمهور فرانسه اهمیت تاریخ، تمدن، جایگاه و نفوذ کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

اولاند با اشاره به سیاست کلی فرانسه در مقابله با اشاعه هسته ای اظهار داشت: ما مذاکرات هسته ای را با دقت و بدون زیر سوال بردن استقلال ملی شما دنبال می کنیم.

وی افزود: ما برای استقلال کشورمان جنگیده ایم و برای حفظ آن هوشیار و حساس هستیم و به کشورهایی که همین دیدگاه را در مورد استقلال خود دارند کاملا احترام می گذاریم.

رییس جمهور فرانسه همچنین بر اهمیت مذاکره و دیالوگ تاکید کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و ظرفیتهای وسیع همکاری و تاکید بر اهمیت مذاکره و رایزنیهای دو کشور اظهار داشت: از آنجا که فرانسه بعنوان کشوری مدافع قانون و حقوق بین الملل مشهور است امیدواریم بر همین مبنا دولت فرانسه در راستای احقاق حقوق بین المللی و مشروع ملت ایران و در چارچوب معاهده عدم اشاعه (NPT) نقش موثر خود را ایفا کند زیرا جمهوری اسلامی ایران که از امضا کنندگان اولیه این معاهده است به هیچ وجه بدنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و صرفا خواستار برخورداری صلح آمیز از فناوری هسته ای است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.