دیدار رهبران و نمایندگان ارامنه کشورمان با سفیر ایران در لبنان

۲۴خردادماه،

هجده نفر از نمایندگان ارامنه مناطق مختلف کشورمان از جمله اسقف‌های اعظم تهران، تبریز و اصفهان (به ترتیب سر اسقف سیبوه سرکیسیان، سر اسقف پاپکن چریان و سر اسقف کریکو چینچیان) که به منظور شرکت در اجلاس سراسری مجمع جهانی ارامنه به لبنان سفر کرده‌اند، روز جمعه ۲۴ خردادماه با حضور در سفارت کشورمان در بیروت، ضمن مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های گوناگون حاضر، با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات سر اسقف سیبوه سرکیسیان به نمایندگی از همه ارامنه، ضمن تشکر از اهتمام کم نظیر جمهوری اسلامی ایران به جامعه مسیحیت، از توفیق حضور هیأت مذکور در سفارت جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیی از قلمرو میهن خود و شرکت هیأت در انتخابات پرشور ریاست جمهوری طبق حق و تکلیف شهروندی خویش، ابراز خرسندی کرد و سلام ویژه اسقف اعظم ارامنه جهان را به سفیر کشورمان ابلاغ کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به جهان شمولی فعالیت دفتر ارامنه در بیروت، اظهار کرد: گزارش‌هایی که از حوزه سه خلیفه‌گری سر اسقف‌های جمهوری اسلامی ایران دربارهٔ وضعیت جامعه ارامنه در ایران و عملکرد این حوزه‌ها به مجمع جهانی ارامنه ارائه شد، با استقبال و شگفتی سایر شرکت‌کنندگان از جمله نمایندگان ایرانی تبار چند کشور دیگر مواجه شد.

نامبرده سپس با ارائه توضیحی دربارهٔ موقعیت خوب ارامنه ایرانی در داخل و خارج کشور از جمله حضور دو تن از آن‌ها در هیأت مدیره مجمع جهانی ارامنه، به سابقه ۸۳ ساله نشریه ویژه ارامنه (دومین روزنامه با سابقه ایران) و گستره توزیع آن در چهل کشور به‌خصوص در آمریکا و اروپا، وجود تابلویی از آیین مسیحیت (شام حضرت مسیح علیه السلام) در بین سایر تابلوهای سفارت را سبب روشنی بر جایگاه ارامنه و دیدگاه مثبت مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به هموطنان مسیحی خویش دانست.

مشارالیه در پایان، با اشاره به همزیستی اقشار گوناگون جامعه ایرانی در طول تاریخ حتی قبل از مسیحیت؛ بر افراشته شدن پرچم باشکوه کشورمان در اجلاس‌های مختلف مسیحیان در خارج کشور را افتخارآمیز توصیف کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با تبیین سیاست‌های اصولی کشورمان در قبال اقلیت‌های قومی، دینی و مذهبی، تشریح نحوه تعامل جمهوری اسلامی ایران با اقلیت‌ها توسط هموطنان مسیحی نزد سایر ملت‌های جهان را مهم و خنثی کننده جنگ تبلیغی و روانی دولت‌های سلطه جو و رسانه‌های معاند وابسته به آن‌ها دانست.

رکن‌آبادی هم‌چنین مواضع هیأت ارامنه در مصاحبه با خبرنگاران و تأکید آن‌ها بر هویت ایرانی قبل از هویت ارمنی خویش و نیز حمایت قاطع از محور مقاومت را قابل تقدیر خواند و از اهتمام آنان به حفظ هوشیاری در برابر دشمن و تقویت وحدت ملی، قدردانی کرد.

حضور هیأت مزبور و مصاحبه آنان، مورد اهتمام ویژه نمایندگان رسانه‌های لبنانی، منطقه‌یی و بین‌المللی حاضر در سفارت قرار گرفت و از بازتاب گسترده‌ای برخوردار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.