دیدار قائم مقام وزارت امورخارجه بنگلاش با صالحی

قائم مقام وزارت امورخارجه بنگلادش امروز با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با “میجارو القیس” قائم مقام وزارت امورخارجه بنگلادش، با اظهار خرسندی از فضای مثبت حاکم بر روابط دو کشور، ظرفیت‌های موجود در روابط را مورد توجه قرار داد و با توجه به ظرفیت‌ها و تجارب علمی تخصصی و فنی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف، آمادگی کشورمان را برای همکاری اقتصادی با بنگلادش اعلام کرد.

صالحی در خصوص توسعه تجارت منطقه‌ای با بنگلادش، از این کشور برای مشارکت در طرح توسعه کریدور شمال – جنوب و ترانزیت کالاهای بنگلادش از طریق خاک کشورمان و بالعکس به کشورهای منطقه دعوت کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه بنگلادش نیز با ابراز خرسندی از گسترش روز افزون همکاری‌های دو طرف، آمادگی کشورش را در موضوع همکاری اتاق‌های بازرگانی دو کشور در چارچوب ایحاد یک مجمع همکاری اعلام کرد و موافقت شد تا پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در بهار سال آینده برگزار شود.

همچنین در جریان این دیدار، یادداشت تفاهم مشورت‌های سیاسی میان وزارت امورخارجه دو کشور، ازجانب سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه و قائم مقام وزارت امورخارجه بنگلادش به امضا رسید.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.