دیدار معاون وزیر امور خارجه ارمنستان با ظریف

فروردین ۱۴۰۳

شاوارش کوچاریان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت امور خارجه، شاوارش کوچاریان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان ظهر امروز یکشنبه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار روابط بین ایران و ارمنستان بعنوان دو کشور همسایه را روابطی دیرینه و دوستانه توصیف و افزود : دولت تازه ایران بر توسعه روابط با همسایگان توجه ویژه ای دارد و مایلیم این روابط را بیش از پیش گسترش بدهیم .

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه هیچ گونه مانعی در مسیر توسعه روابط بین تهران و ایروان وجود ندارد، بر وجود ظرفیتهای فراوان در دو کشور به خصوص در عرصه های اقتصادی ، تجاری و بازرگانی تاکید و خاطرنشان کرد : تداوم سفرهای متقابل و پیگیری مسئولین دو کشور نقش موثری در روند گسترش روابط دارد.

ظریف با استقبال از دعوت همتای ارمنی خود برای سفر به ایروان، بر ضرورت انجام متقابل سفر مقامات عالیرتبه دو کشور برای پیگیری توسعه بیش از پیش روابط تاکید کرد.

وی همچنین بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت حل و فصل بعضی مسائل و مناقشات در منطقه و تقویت و توسعه فضای آرامش و دوستی بین کشورهای منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به مواضع خوب و سازنده ارمنستان در مجامع بین المللی ، تداوم رایزنی ها و همکاری های فیمابین در عرصه های منطقه ای و بین المللی را ضروری دانست.

شاوارش کوچاریان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان که بنا به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است ، در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه کشورش به دکتر ظریف ، از دیدارها و مذاکرات خود در تهران ابراز رضایت کرد.

کوچاریان ابراز امیدواری نمود با سفر متقابل مقامات عالیرتبه دو کشور شاهد جهشی در سطح روابط فیمابین تهران و ایروان در همه ابعاد باشیم.

وی همچنین با اشاره به بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ارمنستان بلافاصله پس از اعلام حصول توافق بین جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵ ، حمایت این کشور را از روند مثبت این مذاکرات اعلام و از آن استقبال نمود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.