دیوان عالی یونان، تقاضای چهار حزب برای شرکت در انتخابات را رد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ‘پولتیس’ با رد تقاضای چهار حزب و تشکل سیاسی که چندی پیش صورت گرفت، تعداد ۳۲ حزب ، تشکل سیاسی و افراد مستقل طی سه هفته گذشته رسما وارد تبلیغات انتخاباتی ۱۷ اردیبهشت شدند.

این احزاب و تشکل های سیاسی با برپایی متینگ و سخنرانی ها در سراسر کشور برنامه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی خود را به مردم ارایه و خواستار رای آنان هستند.

در این دوره از انتخابات عمومی یونان احزاب سوسیالیست پاسوک، حزب دمکراسی نوین، حزب چپ گرا ( ک ک ا) ، حزب چپ ائتلاف (سی ریزا)، حزب چپ دمکراتیک، حزب هشدار مسیح(لائوس)، حزب یونانیان مستقل و حزب سبز، احزاب عمده سیاسی هستند که شانس راه یافتن به پارلمان یونان را دارا می باشند.

رییس حزب راستگرای دمکراسی نوین در سخنرانی اصلی انتخاباتی خود در شهر آتن پنجشنبه شب با انتقاد از حضور مهاجران در یونان گفت: درصورتیکه حزب وی آرا کافی را به خود اختصاص دهد و قدرت را در کشور بدست گیرد،قوانین اعطای شهروندی به فرزندان مهاجران مقیم یونان که دراین کشور متولد شدند را لغو خواهد کرد.

ساماراس درادامه سخنرانی خود با انتقاد از حزب سوسیالیست پاسوک گفت: حزب سوسیالیست پاسوک طی دو سال گذشته که حکومت را بدست داشته اقتصاد کشور را به سوی ورشکستگی سوق داد ولی ما مصمم هستیم که با تلاش و مذاکره با وام دهندگان، اقتصاد کشور را بهبود بخشیم.

وی در ادامه سخنرانی خود با انتقاد از اتحادیه اروپا و همراهی دولت سوسیالیست پاسوک در قبال روند اوضاع اقتصادی یونان گفت: ما طی دو سال گذشته بارها اعلام کردیم که مشکلات اقتصادی کشور بدون سرمایه گذاری حل نخواهد شد ولی نه اتحادیه اروپا، نه وام دهندگان و نه دولت سوسیالیست پاسوک به رهبری ‘جرج پاپا اندرئو’ به حرف ها و خواسته های ما توجهی نکرده و باعث شدند که کشور با رکود بی سابقه اقتصادی روبرو و به لبه ورشکستگی سوق داده شود.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: چنانچه مردم با رای خود حزب دمکراسی نوین را سکان دار کشور نمایند، دولت وی تلاش خواهد کردکه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مذاکره با وام دهندگان، سرعت بخشیدن به واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، اقتصاد کشور را رونق و حقوق و مزایا کاهش یافته را به سطح قبل از آن برساند و بتدریج وضع معیشتی مردم را بهبود بخشد.

در حالی رئیس حزب دمکراسی نوین از تشکیل دولت مستقل و بدون ائتلاف سخن به میان می آورد و آن را تنها راه برون رفت کشور از بحران اقتصادی قلمداد می کند که اکثر شهروندان این کشور همراهی این دو حزب با اتحادیه اروپا و وام دهندگان را مهمترین عامل مشکلات اقتصادی کشور می دانند.

**۲۱۷۰** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۴۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.