دیوان کیفری بین المللی: باگبو بدترین جنایات را مرتکب شده است

اوکامپو در پی بررسی جنایاتی که در بحران انتخاباتی ساحل عاج در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ میلادی رخ داد، در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای رییس جمهوری سابق این کشور بدترین جنایات را مرتکب شده اند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابیجان ، بررسی های صورت گرفته حکایت از آن دارد که باگبو برای حفظ قدرت خود حملاتی را علیه غیرنظامیان ترتیب داده بود .

دادستان دیوان کیفری بین المللی همچنین خاطر نشان کرد: تا زمان برگزاری دادگاهی که به وی امکان دفاع از خود و ارائه اسناد لازم را می دهد ، وی فردی بیگناه تلقی می شود .

وی همچنین با بیان این که جنایات دیگری که توسط هواداران باگبو صورت گرفته در حال بررسی است ، افزود : فکر می کنم شنیدن سخنان و بحث های دادگاه رسیدگی برای روشن شدن جزئیات آنچه در ساحل عاج گذشته است ، بسیار با اهمیت است .

اوکامپو روز جمعه وارد ساحل عاج شد و در همان روز و پیش از دیدار با نمایندگان حزب متعلق به باگبو موسوم به ‘جبهه خلق ساحل عاج ‘ با ‘ الحسن اواتارا ‘ رییس جمهوری کنونی این کشور دیدار و گفتگو کرد .

بر پایه این گزارش ، باگبو از ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی به حکم دادگاه لاهه که بررسی اتهام های او را بعنوان عامل غیرمستقیم جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی صورت گرفته توسط نیروهایش ، زندانی است .

باگبو پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی از کناره گیری از قدرت و واگذاری آن به رقیب سر باز زد و کشورش را وارد بحران کرد . در گیری و نا آرامی های این کشور آفریقایی که تا آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی ادامه داشت به مرگ حدود سه هزار نفر منجر شد .

مترجمام ** ۹۰۵۳**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۰۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.