دیپلماسی تنها راه حل موضوع هسته ای ایران/ علاقه ای به بستن هرمز نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن تاجیک سفیر جدید کشورمان در اتریش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری رسمی اتریش(apa) نسبت به گفتگو های اخیر ایران و گروه موسوم به ۵+۱ در استانبول اظهار خوشبینی کرد.

مدیرکل سابق غرب اروپای وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد برنامه هسته ای ایران اظهار داشت : تنها گزینه عملی برای اتمام مناقشه هسته ای بین ایران و غرب دیپلماسی است.

وی تصریح کرد : ما دارای یک برنامه هسته ای شفاف هستیم و آماده ایم در این زمینه با غرب همکاری داشته باشیم و غرب نیز باید حق ایران در برخورداری از انرژی صلح آمیز اتمی را به عنوان عضو به رسمیت بشناسد.

حسن تاجیک در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری اتریش در پاسخ به پرسشی درباره مسدود کردن تنگه ، آنرا غلو و بزرگنمایی غرب قلمداد کرد و اظهار داشت : تا زمانی که گفتگو های هسته ای وجود داشته باشد غرب به اینگونه مسائل دامن می زند. من بحث مسدود کردن تنگه هرمز را به عنوان یک فرض تصور می کنم و همانگونه که وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی در این زمینه به طور شفاف بیان کرده اند ما علاقه ای به بستن تنگه هرمز نداریم.

وی با بین اینکه ” ما به دنبال ثبات در منطقه هستیم ” ادامه داد : همانگونه که شما می دانید در زمان جنگ تحمیلی ایران با عراق نیز ما نگران این موضوع بودیم که شعله های جنگ به خلیج فارس سرایت نکند.

تاجیک سیاست تحریم های غرب برعلیه ایران را ” یک کوچه بن بست ” دانست و تصریح کرد : به طور طبیعی تحریم ها خوشایند نیستند ، اما ایران مرعوب نخواهد شد و ما راه خودمان را در مسیر پیشرفت سازنده ادامه خواهیم داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.