ذخایر ارزی کشورهای جنبش عدم‌تعهد ۵۰۰ میلیارد دلار بیشتر از آمریکا و اروپا

ذخایر ارز و طلای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در حالی به بیش از ۲۸۵۰ میلیارد دلار بالغ می شود که مجموع ذخایر ارز و طلای آمریکا و کشورهای اروپایی کمتر از ۲۳۵۰ میلیارد دلار است.

 

 

 

 

 

ذخایر ارز و طلا یکی از مهمترین پشتوانه های اقتصادی کشورها به شمار می رود که تا حدودی نشان از قدرت اقتصادی آنها نیز می دهد. درعین حال از قدیم کشورها ارز و طلا را به عنوان پشتوانه پول هم حساب می کردند که البته این مساله امروزه کم رنگ تر شده است.

با بررسی آمارهای بین المللی از ذخایر ارز و طلای کشورها در می یابیم، کشورهای آسیایی بیشترین ذخایر ارزی جهان را در اختیار دارند و در این بین چین با ذخیره ارز و طلای ۳۲۳۶ میلیارد دلاری در صدر قرار دارد.

در حالی اجلاس جنبش عدم تعهد هفته جاری در تهران برگزار می شود که مقایسه ای انجام دادیم بین ذخایر ارز و طلای کشورهای عضو این جنبش و آمریکا و اروپا تا قدرت اقتصادی آنها را با مقیاس پشتوانه ارزی ارزیابی کنیم.

به گزارش فارس، ذخایر ارز و طلای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بیش از ۲۸۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است که بیش از ۲۵ درصد ذخایر ارزی جهان را شامل می شود و اگر چین با ذخایر ارزی ۳۲۳۶ میلیارد دلاری را استثنا کنیم، سهم ذخایر ارزی کشورهای عضو این جنبش از ذخایر جهانی بیش از ۳۵ درصد است.

این در حالی است که ذخایر ارزی تمامی کشورهای اروپایی و آمریکا ۲۳۵۰ میلیارد دلار است که ۵۰۰ میلیارد دلار کمتر از ذخایر ارزی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است.

بر اساس این گزارش، ذخایر ارزی اتحادیه اروپایی و آمریکا هم ۱۸۰۰ میلیارد دلار است که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار کمتر از ذخایر ارزی کشورهای عضو این جنبش است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.