ذخیره آب سد اکباتان به ۴ درصد کاهش یافت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ورودی سد اکباتان همدان از اول مهر امسال تا اوایل بهمن ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده و هم اینک این سد تنها ۴ درصد آب دارد.

ذخیره آب سد اکباتان به ۴ درصد کاهش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، داوود شاهسوند در گزارشی از وضعیت مخازن سدهای استان همدان و ورودی آب آنها از اول مهر ماه تا اوایل بهمن افزود: در سال گذشته ورودی آب به سد اکباتان در همین مدت ۳.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: خروجی از سد اکباتان از ابتدای مهر تاکنون ۶۹۰ هزار مترمکعب بوده اما در سال گذشته در همین مقطع زمانی هشت میلیون مترمکعب از ذخیره سد اکباتان برداشت شده بود.

شاهسوند یادآور شد: کل آب شربی که در سال‌جاری تحویل شده ۵۰۰ هزار مترمکعب است که این میزان در سال گذشته ۷.۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی درباره سد آبشینه همدان نیز گفت: این سد ورودی نداشته و ذخیره ای در سد نداریم و سال گذشته نیز همین وضعیت را داشتیم.

شاهسوند اظهار کرد: سد کلان در ملایر تا انتهای دی ماه حدود چهار میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان در سال گذشته ۹۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای استان همدان افزود: خروجی سد کلان با ۴.۵ میلیون مترمکعب آب تنها برای مصرف شرب شهر ملایر استفاده می شود که این میزان آب در سال گذشته ۲.۵ میلیون مترمکعب بود.

شاهسوند با بیان اینکه ورودی سد سرابی تویسرکان نیز در این مدت ۴۶۰ هزار مترمکعب است که این میزان در سال گذشته ۸۷۰ هزار مترمکعب بود، اضافه کرد: خروجی این سد هم برای شهر تویسرکان ۹۲۰ هزار مترمکعب است که در سال گذشته ۱.۴ میلیون مترمکعب بوده است.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.