ذوق‌زدگی وزیر گردشگری ونزوئلا از دیدن کرمان و اصفهان

وزیر گردشگری ونزوئلا که دومین سفرش را به ایران تجربه می‌کند، پس از دیدن کرمان و اصفهان، آن‌چنان شگفت‌زده شد که نه تنها به مردم ونزوئلا، که به مردم کشورهای دیگر پیشنهاد کرد حتما به ایران سفر کنند.

به گزارش ممتازنیوز، ایران و ونزوئلا که با یکدیگر لغو ویزا شده‌اند، قصد دارند بخت خود را در گردشگری نیز بیازمایند، در نتیجه پس از مذاکرات مجازی مقامات گردشگری دو کشور در مهرماه ۹۹، دولت ونزوئلا هیأت گردشگری خود را به ایران فرستاد که به دنبال آن، تفاهم‌نامه‌ای که تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد امضاء شد. دو کشور تفاهم کردند علاوه بر انتقال دانش خود در زمینه گردشگری به یکدیگر، تبادل گردشگر داشته باشند.

علی پادرون، وزیر گردشگری ونزوئلا که از طرف دولتش مامور به تحکیم روابط گردشگری با ایران شده است،  به محض اینکه وارد تهران شد، گفت «اینجا را خانه خود می‌دانم.» او بعد از تهران به کرمان رفت؛  منطقه‌ای با طبیعتی متفاوت از کشورش و سپس به تماشای اصفهان در یک روز برفی نشست و این‌گونه ابراز احساسات کرد: از دیدن زیبایی‌های این شهرها شگفت‌زده شدم. سه شهر بسیار زیبا و تاریخی که برای سفر به آن‌ها از همه گردشگران دعوت می‌کنم.

وزیر گردشگری ونزوئلا گفت: بسیار خوشحال هستم که به ایران سفر کرده‌ام و بار دیگری که بیایم حتما و دوباره تهران، اصفهان و کرمان را می‌بینم.  در مدت سفر به ایران لذت بردم و تمایل دارم تا دوباره این لذت را تجربه کنم.

پادرون که پیش‌تر با ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا همدردی کرده بود، اظهار کرد: ایران کشوری است که ملت مستقلی دارد،  مردمانش بسیار مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی هستند که با مردم ونزوئلا دوستی دارند. من سلام ملت و دولت ونزوئلا را به ملت و دولت ایران می‌رسانم و از همه گردشگران دعوت می‌کنم به ایران سفر کنند و زیبایی‌ها و تاریخ آن را از نزدیک ببینند.

هیأت گردشگری ونزوئلا پس از دیدن تعدادی از مجموعه‌های تاریخی تهران، پس از چهار روز، ایران را به مقصد کاراکاس ترک خواهد کرد. علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفته به‌زودی هیأت گردشگری ایران راهی ونزوئلا خواهد شد.

روابط ایران و ونزوئلا تاکنون بیشتر سیاسی و اقتصادی بوده و دو کشور برای نخسین بار روابط فرهنگی را در این سطح تجربه می کنند که البته جنبه های اقتصادی هم دارد.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.