رأی مثبت CAS به درخواست پرسپولیس

۲۵م آذر ،

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس پیش از این درخواست کرده بود که با توجه به روشن بودن تمام جوانب پرونده، جلسه رسیدگی به صورت غیرحضوری و براساس لوایح ارائه شده انجام شود که CAS آن را مورد تأیید قرار داد.

مصطفی شکری با تأیید این مطلب افزود: اعتراض ما به رأی صادره از سوی فیفا از دو جهت شکلی و ماهوی بود. در بخش اول، ما صلاحیت فیفا را در ورود به پرونده زیر سوال بردیم. اعتراض ما از این جهت بود که طبق ضوابط خود فیفا در پرونده‌هایی که دو طرف قبول کرده‌اند در صورت بروز اختلاف، طرح دعوا در فدراسیون همان کشور صورت بگیرد، فیفا نمی‌تواند در بدو امر وارد شده و نسبت به صدور حکم اقدام کند. فیفا این مسئله را رعایت نکرد و تصور نمی‌کرد ما روی این موضوع دست بگذاریم. پس از آنکه ما در CAS طرح شکایت کردیم، حالا فیفا بسیار حساس شده است که صلاحیت و اعتبارش در بررسی چنین پرونده‌هایی مورد سوال قرار بگیرد.

مشاور باشگاه پرسپولیس در امور حقوق بین‌الملل تصریح کرد: آنها به همین منظور تقاضا داشتند که یک هیئت داوری این موضوع را بررسی کند تا بتوانند یکی از داوران را مشخص کنند اما در همان آغاز کار دادگاه خواست ما را قبول کرد تا یک داور پرونده را بررسی کند. حالا هم با خواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر بررسی غیر حضوری موافقت شده است.

شکری خاطرنشان کرد: ما در بخش ماهوی پرونده هم قائل به این هستیم که مطالبات آقای وینگادا و کاروالیو را طبق توافق دو طرف پرداخت کنیم و تنها روی بعضی اعداد و ارقام اعتراض داریم. در حال حاضر بحث ما این است که اگر قرار است موضوع به شکل حقوقی حل شود، این مسئله باید طبق توافقات دو طرف مندرج در قرارداد در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران صورت بگیرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.