رئیس‌جمهوری مالدیو: تحکیم دموکراسی مستلزم چیزی فراتر از انتخابات است

رئیس‌جمهوری مالدیو در شصت‌و‌‌هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: برای تحکیم دموکراسی برگزاری انتخابات کافی نیست بلکه به چیزی فراتر از آن نیاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بخش مطبوعاتی پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، محمد وحید حسن، رئیس‌جمهوری مالدیو در این نشست گفت: امروز مسیر دموکراسی سخت و دشوار است و حرکت به سوی یک رهبری سیاسی، نیازمند اجرای قواعد و اصول غیرمتزلزل است.

وی افزود: باید به ملت‌های جهان اجازه داده شود تا مشکلاتشان را خود حل کنند.

وی بر این موضوع تاکید کرد که کشورش با ایجاد یک جامعه آزاد و دموکراتیک به تعهدات خود پایبند بوده و به دنبال دستیابی به سیستمی قانونمند برای تحقق صلح است.

انتخاباتی که در سال ۲۰۰۸ و با شرکت چند حزب در مالدیو برگزار شد، اولین انتخاباتی بود که به ۳۰ سال حکومت تک‌‌حزبی در این کشور پایان داد. با این حال، در جریان بحران سیاسی در فوریه ۲۰۱۲ که منجر به استعفای محمد نشید، رئیس‌جمهوری سابق مالدیو شد، این کشور وارد دور جدیدی از ناآرامی شد و پس از آن محمد وحید حسن، معاون سابق نشید ریاست‌جمهوری مالدیو را برعهده گرفت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست خواستار اعمال یک روند ملی بر پایه مذاکرات برای حل بحران در مالدیو شده است. وی همچنین از احزاب مالدیو خواسته تا با احترام به قانون اساسی جوی مسالمت‌آمیز برای انجام مذاکرات به وجود آورند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.