رئیس انجمن خودروسازان اروپا ابقا شد

۱۸م آذر ،

سرجیو مارچیونه- مدیر عامل فیات – مدیر عامل واحد فیات در کمپانی کرایسلر آمریکا- رئیس انجمن خودروسازان اروپا

رئیس انجمن خودروسازان اروپا ابقا شد

با این که وضع فروش خودرو در اروپا در سال ۲۰۱۲ به وخامت خود ادامه داذ، انجمن خودروسازان اروپا دوباره مدیر عامل فیات را به عنوان رئیس خود ابقا کرد.

به گزارش «عصرخودرو»به نقل از داو جونز، سرجیو مارچیونه مدیر عامل پرآوازه فیات و مدیر عامل واحد فیات در کمپانی کرایسلر آمریکا برای یک سال دیگر به عنوان رئیس انجمن خودروسازان اروپا انتخاب شد، با این که در ۱۲ ماه قبل که در این نقش حضور داشته وضعیت فروش خودرو در اروپا وخامت بیشتری پیدا کرده است.
اعضای هیئت مدیره انجمن خودروسازان اروپایی روز ۱۷ آذر با انتخاب مارچیونه، روی اولویت اصلی سال آینده تأکید کردند و و مأموریت پیگیری «سیاست حمایت معنی دار اروپا از صنایع خودرو در سطح کل اتحادیه» را به وی محول کردند. انجمن خودروسازان اروپا روی موضوع «قراردادهای تجاری متوازن و منصفانه» پافشاری بسیاری به خرج می دهد و می گوید کشورهایی همچون کره جنوبی فقط به اروپا خودرو می فروشند اما خودرو نمی خرند و از این جهت تجارت با آنها متوازن و منصفانه نیست.

مأموریت سال قبل ی مارچیونه فراخوان تعطیلی هماهنگ کارخانه های خودروسازی اتحادیه اروپا در راستای حل بحران ظرفیت بیش از نیاز در صنعت خودرو بود اما با مقاومت کشور آلمان رو به رو شد، چون خودروسازان آلمانی تولید و سود خوبی در سال قبل داشتند. حتی این عدم توافق بین کشور آلمان با سایر کشورها سبب جدل لفظی بین مارچیونه و مدیر عامل فولکس واگن آلمانی شد.
برخلاف فولکس واگن آلمان، انبوه سازان خودروی اروپا مثل فیات، پژو-سیتروئن، جنرال موتورز اروپا و فورد اروپا به نسبت های مختلف با زیان هنگفت و ظرفیت اضافی رو به رو بودند. در ده ماه اول سال ۲۰۱۲ در اتحادیه اروپا ثبت سفارش خودرو ۷٫۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
مارچیونه به عنوان رئیس انجمن خودروسازان اروپایی با قرارداد تجارت آزاد با کره جنوبی به شدت مخالفت کرد. هر چند که سهم کره جنوبی از بازار اروپا بسیار کم است اما همین سهم کم با سرعت بسیار بسیاری رو به افزایش است. هر چند تلاش های او و خودروسازان اروپایی در بروکسل به نتیجه دلخواه آنان نینجامید و مورد بازنگری قرار نگرفت.
نگرانی اروپایی ها از این قرارداد تجارت آزاد هم بی راه نیست چون به قول ایوان هوداک، دبیرکل انجمن خودروسازان اروپایی «این جاده یک طرفه است» یعنی این که فقط خودروهای کره ای به اروپا سرازیر می گردد و در کره خودروهای اروپایی به فروش نمی رسند.

شنبه ۱۸ آذر   ۱۴:۱۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.