رئیس بخش عملیات ایران در سازمان سیا از کار معلق شد

به گزارش ممتازنیوز، لس‌آنجلس‌تایمز نوشت: افسر کهنه کار آمریکایی که ریاست بخش عملیات ایران را در سیا بر عهده داشت، از کار معلق شد.

2110245_897

لس‌آنجلس تایمز، به گفته مقامات کنونی و سابق آمریکا، “جاناتان بنک” رئیس دایره عملیات ایران در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در میان اعتراض به شیوه مدیریت وی به مرخصی با حقوق فرستاده شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تحقیقات داخلی نشان داد وی محیط کاری خشن و خصومت آمیزی ایجاد کرده بود که یک بخش بسیار مهم سیا را آشفته ساخته بود.

افسران و تحلیگران در دایره عملیات ایران که هماهنگ کننده عملیات جاسوسی در مورد ایران و برنامه هسته ای آن است، هفته گذشته در جلسه ای در مقر سیا در لانگلی واقع در ایالت ویرجینیا در جریان تصمیم اتخاذ شده مبنی بر تعلیق جاناتان بنک قرار گرفتند.

سه مقام سابق گفتند، کارکنان دایره عملیات ایران علنا نسبت به شیوه مدیریتی بنک اعتراض داشتند و چند تن از کارکنان اصلی آن بخش تقاضا کرده بودند به بخش های دیگر منتقل شوند.

یکی از مقامات سابق گفت: ایران یکی از مهمترین اهداف است و بخش مربوط کارآیی عملیاتی نداشت.

بنک در سال ۲۰۱۰ از ریاست مقر سیا در اسلام آباد برکنار شد. به گفته مقامات سابق سیا، ‌بنک که اکنون ۴۶ سال دارد، قبلا در مقر سیا در بالکان، مسکو و بغداد خدمت کرده بود. او همچنین دستیار ارشد جیمز پاویت رئیس سابق بخش عملیاتی سیا بود که اکنون به سرویس سری ملی معروف است.

مقامات سابق سیا که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که بنک به لحاظ تکنیکی یک مامور مخفی است اما نام وی از زمان واقعه دو هزار و ده علنی شده است. وی به پیام‌های الکترونیکی و درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

طبق گزارش لس آنجلس تایمز در ژوئیه، نتایج نظرسنجی ۲۰۰۹ در محیط کار سیا نشان داد، کسانی که سازمان جاسوسی را ترک کرده بودند به کرات سوء‌ مدیریت به ویژه در سرویس سری را علت اصلی ذکر کرده بودند. ماموران سابق سیا در مصاحبه هایی گفتند که احساس می کنند مدیران ضعیف با هیچگونه عواقبی مواجه نبودند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.