رئیس جمهور از هفت دستاورد جدید فناوری نانو رونمایی می کند

رئیس جمهور از هفت دستاورد جدید فناوری نانو رونمایی می کند

رئیس جمهور از هفت دستاورد جدید فناوری نانو رونمایی می کند

همزمان با پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از هفت دستاورد جدید محققان کشور در حوزه فناوری نانو رونمایی می شود.

به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بعدازظهر امروز ۱۰ مهرماه در نشست خبری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ایران اظهار داشت:هم اکنون ایران رتبه نهم تولید علم فناوری نانو در جهان را داراست و همین امر باعث شده بسیاری از کشورهای معتبر دنیا علاقه مند به گسترش همکاری در این حوزه با ایران باشند.

وی تصریح کرد: ۱۱ مهرماه اولین همایش مشترک ایران و کره جنوبی در تهران برگزار می شود که پیشنهاد برگزاری این برنامه از مسئول نانوتکنولوژی کره جنوبی داده شد و متخصصان این کشور با هزینه خود به ایران سفر کرده اند.

سرکار با اشاره به اینکه ایران وارد تعاملات علمی با سایر کشورهای جهان در زمینه نانوفناوری شده است، افزود: امیدواریم این تعاملات به تبادلات تکنولوژیک تبدیل شده و همکاری های متقابل بین ایران و سایر کشورها صورت گیرد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز به کار خواهد کرد و در طی آن دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، انجمن های علمی، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و بخش دانش آموزی دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ شرکت فعال مرتبط با فناوری نانو در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.سرمایه گذاری در فناوری های نوین، ارزش افزوده قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

سرکار با بیان اینکه فناوری نانو تاکنون در بسیاری از صنایع بزرگ کشور رسوخ پیدا کرده است، اظهار داشت: داروسازی، نفت و پتروشیمی، آب، نیرو، نساجی، ساختمان و خودرو از جمله این صنایع هستند و ما از مسئولان دولتی و صاحبان سرمایه دعوت می کنیم تا ضمن بازدید از بخش نمایشگاهی جشنواره با آخرین دستاوردهای محققان ایرانی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از محصولات ایرانی مبتنی بر فناوری نانو در صنایع کشور می تواند بسیار تحول ساز باشد، گفت: سرمایه گذاری در فناوری های نوین ارزش افزوده قابل توجهی را ایجاد می کند و صاحبان سرمایه در این راه می توانند به پایداری شرکت های دانش بنیان کمک شایانی بکنند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: بیش از ۳۵ مورد از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی  که از سوی کشورهای خارجی تحریم شده بودند هم اکنون در ایران ساخته شده و به سایر کشورها نیز صادر می شود.

سرکار با اشاره به برگزاری همایش دو روزه نانوتکنولوژی ایران همزمان با جشنواره فناوری نانو افزود: ۱۲ مهمان خارجی از کشورهای انگلیس، اسپانیا، آلمان، روسیه، بلاروس، ژاپن و کره جنوبی در این همایش در رابطه با موضوع اقتصاد فناوری نانو سخنرانی می کنند.

وی یادآور شد: روز شنبه ۱۵ مهرماه از هفت محصول جدید مبتنی بر فناوری نانو توسط ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد که این دستاوردها شامل تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و محصولاتی در صنعت آب، نیروگاه، نساجی و ساختمان هستند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.