رئیس جمهور به الجزایر رفت

رئیس‌جمهور به منظور انجام دیدار رسمی دوجانبه و حضور در هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) دقایقی پیش با بدرقه محمد مخبر عازم پایتخت الجزایر شد.

رئیس جمهور به الجزایر رفت

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در راستای تقویت همکاری‌های کشورمان با سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز گسترش روابط با کشورهای مسلمان و همسو، بامداد شنبه در صدر هیات عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی، به دعوت رسمی عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر عازم الجزیره پایتخت این کشور خواهد شد.

سفر رسمی رئیسی چهارمین سفر روسای جمهوری اسلامی ایران به الجزایر است که با فاصله‌ای حدودا ۱۴ ساله پس از سفر سال ۱۳۸۹ رئیس دولت دهم انجام می‌شود.

در روز نخست این سفر رئیس جمهور در هفتمین نشست «مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز» شرکت و سخنرانی خواهد کرد و در حاشیه این اجلاس با دیگر سران و مقامات عالی‌رتبه شرکت کننده نیز دیدار و رایزنی خواهد داشت.

رئیس جمهور روز یکشنبه به طور رسمی از سوی «بدالمجید تبون» در کاخ ریاست جمهوری الجزایر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. دیدار و گفتگو با همتای الجزایری و برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ۲ کشور و امضای چند سند همکاری مشترک از جمله برنامه‌های روز دوم سفر دکتر رئیسی است.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.