رئیس جهاد دانشگاهی قزوین: بعضی از مدیران دانشگاهی به دانشجو نگاه مادی دارند

۱۷م آذر ،

49-67.jpg

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین از ایجاد رشته های نهج‌البلاغه، معماری داخلی و هنر در آینده نزدیک در مرکزعلمی کاردی جهاد دانشگاهی واحد قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دیزانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با تعریف سرفصل برای رشته نهج البلاغه و تأیید آن از سوی دانشگاه علمی کاربردی در آینده نزدیک دانشگاه در این رشته دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین رشته معماری داخلی و هنر نیز از رشته هایی می باشند که در ترم های آینده به رشته های این دانشگاه افزوده خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین اضافه کرد: دانشجویان باید در حوزه های مطالعاتی، مهارتی و نرم افزاری فعالیت داشته باشند؛ دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی و کاربردی کردن دانش تأسیس شده است و دانشجو باید کسب مهارت را جدی بگیرد و حضور فعال داشته باشد.

وی تصریح کرد: دوره دانشجویی طلایی ترین دوره آموزشی و مقدس ترین دوره زندگی هر فردی محسوب می گردد از این رو دانشجویان باید در فضای دانشگاهی در رقابت های سالم حضور داشته باشند تا آینده کشور را به خوبی بسازند.

دیزانی عنوان کرد: بعضی از مدیران دانشگاهی به دانشجو نگاه مادی دارند که این نگاه شایسته نیست و بایداین گونه دیدگاه ها را تغییر داد.

وی توضیح داد: روز دانشجو بهانه ای است تا تاریخ را مرور کنیم در این روز، به یاد سه دانشجو به نام‏های “شریعت رضوی، قندچی و بزرگ ‏نیا” که در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون نایب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، شهید شدند، مراسم یادبود می گیریم.

وی عنوان کرد: اتفاق ۱۶ آذر ۱۳۳۲، به عنوان نماد استکبار ستیزی ، مبارزه با استبداد و عدالت خواهی دانشجویان در تاریخ ایران ثبت شده است.

در ادامه مشاور قرآنی استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: فارغ التحصیلی اصطلاحی است که نباید به پایان عمر دانشجویی معنا شود بلکه انسان از زمانی که به دنیا می آید و درک پیدا می کند تا مرگ همواره باید دانشجو باشد.

مجید وفاپورافزود: زمانی که گمان کنیم دانشجویی تمام شده است دچار جهل شده ایم، همواره انسان باید به دنبال رشد علمی و معنوی خود باشد.

در ادامه معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قزوین نیزعنوان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها یک اتفاق عقل محور است و جهاد دانشگاهی واحد قزوین گام بلندی در این راستا برداشته است.

محمد حسین فائزی یادآور شد: سیر مطالعاتی دانشجویان یک امر ضرورری است و در این راستا در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قزوین چند کتابخانه تخصصی ایجاد خواهد شد.

در پایان این مراسم از دانشجویان این مرکز تجلیل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.