رئیس مرکز تحفیقات: رئیس سابق همچنان از تحویل اتاق خود به مسئول جدید خودداری میکند!

رئیس مرکز تحفیقات: رئیس سابق همچنان از تحویل اتاق خود به مسئول جدید خودداری میکند!

رئیس مرکز تحقیقات ICT وزارت ارتباطات گفت: رئیس سابق موسسه تحقیقات همچنان از تحویل اتاق خود به مسئول جدید خودداری می‌کند.
 
مرتضی براری در گفت‌وگو با فارس نیوز در خصوص انتشار اخباری مبنی بر انفکاک، انحلال و تعدیل نیروی انسانی در مؤسسه تحقیقات ICT و پیوستن آن به مرکز ملی فضای مجازی، اظهار داشت: منطقی نیست که با تشکیل مرکز فضای مجازی، دستگاه‌های اجرایی کشور تضعیف شده و یا جایگاه یک موسسه تحقیقاتی با بیش از چهل سال قدمت و سابقه درخشان در حوزه ICT متزلزل گردد.

وی ادامه داد: بلکه هدف این است که با راهبری و مدیریت صحیح و استفاده از همه ظرفیت های موجود در کشور، فضای مجازی مدیریت شود.

وی توضیح داد: مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات همانند سایر مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه دستگاه های اجرایی به عنوان مغز متفکر وزارت ICT انجام وظیفه می کند.

براری در پاسخ به این سؤال که پس چرا از دریافت حکم ریاست، به مؤسسه نرفتید؟ گفت: عدم استقرار من در موسسه پس از دریافت حکم انتصاب از طرف وزیر ICT دادن فرصت کافی به مسئولین این شورا برای یافتن مکان مناسب جهت استقرار بود.

رئیس مرکز تحقیقات ICT وزارت ارتباطات افزود: به این دلیل در محل مؤسسه مستقر نشدم و از داخل وزارت‌خانه فعالیت‌های مؤسسه را  پیگیری می‌کردم.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر ارتباطات مبنی بر تخصیص فضای مناسب برای استقرار مرکز  فضای مجازی، ساختمان شماره چهار موسسه آماده سازی و تخصیص داده شد. همچنین آقای اخوان هنوز از تحویل اتاق ریاست خودداری می‌کند.

رئیس مؤسسه تحقیقات ICT وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ‌هر تصمیمی که نظام بگیرد، سرباز و تابع تصمیمات نظام و رهبری هستیم.

براری  در پاسخ به این سوال که روال جاری موسسه در چه حالی است، گفت: هم‌اکنون با تمام پژوهشکده‌ها هماهنگ هستیم و به صورت جدی به فعالیت‌ها ادامه می‌دهیم. همچنین جلسات کنترل پروژه فعال شده و جلسات همفکری با اعضای هیات علمی و پرسنل برگزار شده است.

وی ادامه داد: پس از استقرار در موسسه در نامه‌ای به آقای اخوان پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه مشترک برای همکاری موسسه و مرکز و نیز احتصاص ساختمان ذکر شده، را اعلام کردیم که هنوز پاسخی به این نامه دریافت نشده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.