رئیس پلیس پیشگیری ناجا : پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است

سردار بهرام نوروزی روز شنبه در نشست با مشاوران و مددکاران انتظامی آذربایجان غربی و فرماندهان کلانتری های استان افزود: پیشگیری اجتماعی به عنوان یک اقدام نرم ، کارسازتر از پیشگیری انتظامی که در واقع یک اقدام سخت افزاری و توام با برخورد و دستگیری است می باشد.

وی ادامه داد: در بین انواع شیوه های پیشگیری همچون پیشگیری های قضایی، انتظامی و اجتماعی ، تنها پیشگیری اجتماعی است که با استفاده از علوم جامعه شناختی و روانشناختی در افکار و رفتار انسان ها تاثیر گذاشته و با کمترین هزینه مطلوب ترین نتایج حاصل می شود.

وی اظهار کرد: کار در معاونت اجتماعی جلوه خاصی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این افتخار بیش از همه شامل حال مشاوران و مددکارانی است که با اشرافیت به آسیب ها و معضلات فردی و اجتماعی دلسوزانه به مشکلات افراد گوش فرا داده و با ارائه راهکارهای کارشناسانه خود در حل و فصل گرفتاری مردم ایفای نقش می کنند.

نوروزی گفت: اقدامات و عملکرد معاونت اجتماعی استان آذربایجان غربی بسیار عالی و قابل تحسین است و نشان می دهد انتظامی استان در بسیاری از کارهای فرهنگی به عنوان یک عامل پیشرو توانسته است در جلب مشارکت مردم و سایر نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی گام های بسیار موثری را در موازات پیشگیری از آسیب های اجتماعی بردارد.

وی اضافه کرد: معاونت اجتماعی با زمینه سازی های مناسب فرهنگی می تواند از ظرفیت و پتانسیل سازمان هایی چون صدا و سیما، آموزش و پرورش، بهزیستی، بهداشت و درمان، جامعه بزرگ دانش آموزی و دانشجویی و اولیاء و مربیان، جوامع صنفی، ادارات و مساجد و سایر نهادهای دیگر استفاده کرده و با صدور آموزش های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود کنترلی در مردم، نقش سازنده ای را در عرصه پیشگیری از جرایم بردارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه، مجموعه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی واقعا توانسته است حق مطلب را در امر پیشگیری اجتماعی در استان ایفاء کند و انتظارات پلیس پیشگیری ناجا را در استان برآورده کند از مجموعه عوامل انتظامی استان تقدیر کرد.

نوروزی گفت: پلیس پیشگیری ناجا آماده است این معاونت را در تولید فیلم، طنز و انیمیشن های سه الی ۱۰ دقیقه ای و همچنین در جذب و بکارگیری نیروهای متخصص در امر مشاوره و مددکاری و راه اندازی مشاوره تلفنی در استان و افتتاح شعبه دوم مرکز مشاوره در شهرستان ارومیه یاری و پشتیبانی کند.

در خاتمه مراسم رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اهداء لوح و هدایایی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و کارکنان فعال در بخش مشاوره و مددکاری را مورد تشویق قرار داد.

۵۸۲/۵۸۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۸۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.