رئیس کل بیمه مرکزی: بازار بیمه‌های زندگی”بکر”است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام حمایت از گسترش بیمه های زندگی گفت: بازار بیمه های زندگی در کشور بکر است و بیمه مرکزی از ارائه طرح های تازه برای پوشش این بازار حمایت می کند.

 خبراقتصادی: به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد کریمی با اعلام اینکه بازار بیمه های زندگی در کشور “بکر” است و بیمه مرکزی از ارائه طرح های جدید برای پوشش این بازار استقبال می کند گفت: علاوه بر فعالیت شرکت های بیمه، پژوهشکده بیمه هم باید برنامه ریزی های لازم را برای یافتن راهکارهای منطقی و علمی به منظور توسعه بیمه های زندگی در کشور انجام دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نرخ ۷۲ سالگی امید به زندگی در کشور و مقایسه آن با نرخ ۱۰۵ سال در کشور های پیشرفته، از توجه به بیمه و مفهوم آسایش و آرامش به عنوان یکی از عناصر افزایش امید به زندگی در دنیا  یادکرد.

وی در  بخش دیگری از سخنانش از تقویت دانش اکچوئری به عنوان یکی از محورهای مهم صنعت بیمه نام برد و بر توجه جدی به مقوله آموزش از طریق آموزش شبکه فروش، ارتباط با داشگاه ها و مراکز آموزش عالی و آموزش نیروهای انسانی شاغل در این صنعت تاکید کرد.

کریمی با اشاره به این موضوع که توانگری مالی شرکت های بیمه بدون نظارت جدی بر شرکت ها امکان پذیر نیست تصریح کرد: برای اعمال این موضوع می توان از همه اهرم های عملیاتی و مقررارتی بهره گیری کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه ارائه گزارش های مربوط به تغییرات شرکت های بیمه به نهادهای نظارتی و دولتی از مهمترین برنامه‌های بیمه مرکزی است، بر انعکاس گزارش های مرتبط به وزارتخانه، ستاد ویژه تحریم و معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری تاکید کرد.

وی با ظریف خواندن بخش سرمایه گذاری در شرکت های بیمه و بخش های مختلف این صنعت از بازدهی سرمایه در این سرمایه گذاری ها به عنوان محور اصلی فعالیت در این عرصه نام برد و تاکید کرد: سرمایه گذاری یکی از بخش های اصلی است که بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی دولت در صنعت بیمه باید به آن توجه اساسی داشته باشد.

کریمی با اشاره به موفقیت های به دست آمده بیمه ای کشور در سال قبل گفت: معمولا در شرایط بد اقتصادی مراجعه برای تهیه بیمه نامه در همه جای دنیا کاهش می یابد اما تلاش و کوشش فعالان صنعت بیمه و به خصوص بیمه مرکزی در کشور نشان داد که می توان در این شرایط هم توجه مردم را به مفهوم بیمه جلب کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.