رئیس کمیسیون اروپا باز هم قدرتمندترین زن جهان لقب گرفت

مجله فوربس برای دومین سال متوالی اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، را به عنوان قدرتمندترین زن جهان انتخاب کرد.

رئیس کمیسیون اروپا باز هم قدرتمندترین زن جهان لقب گرفت

به گزارش ممتاز نیوز، مجله اقتصادی «فوربس» برای دومین سال متوالی اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا را به عنوان قدرتمندترین زن جهان معرفی کرد.

مجله فوربس از سال ۲۰۰۴ تاکنون هر سال فهرستی از ۱۰۰ زن قدرتمند جهان را که با معیارهای اقتصادی و اجتماعی رتبه‌بندی شده‌‌اند و مورد توجه محافل رسانه‌ای جهان قرار گرفته‌اند، منتشر می‌کند.

فن‌درلاین، سیاستمدار آلمانی که از سال ۲۰۱۹ ریاست کمیسیون اروپا را برعهده دارد، بالاتر از کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا قرار گرفت.

کریستین لاگارد، کامالا هریس و جورجا ملونی به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم فهرست قدرتمندترین زنان مجله فوربس در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

فوربس درباره دلایل انتخاب خانم فون‌درلاین ۶۵ ساله اعلام کرد که او نخستین زنی است که در این سمت خدمت می‌کند و «مسئول وضع قوانینی است که بیش از ۴۵۰ میلیون اروپایی را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.»

در فهرست قدرتمندترین زنان مجله فوربس در سال ۲۰۲۳، تیلور سوئیفت، خواننده ۳۳ ساله که بر اساس گزارش انجمن مسافرتی آمریکا، از تور جهانی‌اش ۸۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در این فهرست، «ملیندا گیتس»، فردی که با فعالیت‌های نیکوکارانه‌اش شناخته می‌شود در جایگاه دهم قرار گرفت و «اما والمسلی»، مدیر اجرایی شرکت بریتانیایی گلاکسواسمیت‌کلاین هم رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داد.

والمسلی نخستین زنی است که از سال ۲۰۱۷ یک شرکت بزرگ داروسازی را اداره می‌کند.

«اپرا وینفری»، مجری سابق تلویزیونی که اینک یکی از سرشناس‌ترین زنان رسانه‌ای جهان است، رتبه ۳۱ فهرست قدرتمندترین زنان سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد و «بیانسه»، خواننده سرشناس هم در جایگاه سی‌وششم قرار گرفت.

زنان قدرتمندی که دیگر در سمتشان نیستند

فوربس ترکیب فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۳ را منعکس‌کننده «تصویر پیچیده از نفوذ زنان در یک دنیای بی‌ثبات» توصیف کرده است.

این مجله آمریکایی از کاهش شمار زنان بانفوذ و قدرتمند جهان در اوایل سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد که رهبران سیاسی مانند سانا مارین، جاسیندا آردرن و نیکولا استورجن، رهبران پیشین فنلاند، نیوزیلند و اسکاتلند دیگر در سمتشان نبودند و سوزان وویچیکی هم پس از ۹ سال از سمت مدیرعاملی یوتیوب کنار رفت. 

بر اساس گزارش فوربس، هر یک از آن‌ها با یک مرد جایگزین شدند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.