رابطه‌ زنگ‌ ورزش‌ و زنگ‌ تفریح‌

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته زنگ ورزش به عنوان زنگ تفریح تلقی می‌شد، گفت: برنامه‌های متعددی را برای کیفیت‌بخشی به زنگ ورزش پیش‌بینی کردیم و برای ما نمره خیلی اهمیت ندارد.

کیومرث هاشمی‌، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص وضعیت زنگ ورزش در مدارس کشور اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا، معلم ورزش، “معلم ورزش متخصص” نیست البته این موضوع درباره معلم مدارس تخصصی ورزش متفاوت است زیرا معلم ورزش بدون تخصص، در مدارس ورزش معنا ندارد.

وی با بیان اینکه زنگ ورزش، زنگ عمومی ورزش است، گفت: فعالیت تخصصی ورزشی به حز مدارس تخصصی، در قالب کانون‌های ورزشی انجام می‌گیرد و در آنجا مربیان متخصص دارای کارت رسمی مربی‌گری فعالیت می‌کنند.

هاشمی به فعالیت مربیان ورزش در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: معلم ورزش باید بر فعالیت دانش‌آموزان در زنگ ورزش نظارت داشته باشد.

وی به با بیان اینکه در گذشته زنگ ورزش به عنوان زنگ تفریح تلقی می‌شد، افزود: برخی خانواده به درس ورزش اهمیتی نمی‌دهند و درس‌های دیگر را مهمتر از این درس می‌دانند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وقتی نگاه به زنگ ورزش به عنوان زنگ تفریح باشد، توقع از معلم ورزش این است که به دانش‌آموز تنها نمره ۲۰ بدهد در حالی که معلم ورزش، دانش‌آموز را ارزیابی کرده و نمره فعالیت‌های ورزشی او را می‌دهد.

وی با بیان اینکه معلمان ورزش در زنگ ورزش بر اساس کتاب کار معلم فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: برنامه‌های متعددی را برای کیفیت‌بخشی به زنگ ورزش پیش‌بینی کردیم و برای ما نمره خیلی اهمیت ندارد بلکه مهم، کیفیت کار است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.