رابطه جادوئی “اجاره خانه” و پوست شما

زمانی که اوضاع اقتصادی خوب نیست، کرایه خانه عقب می افتد یا حقوق ها دیر پرداخت می شود یکی از نقاطی که به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد پوست بدن است.

به گزارش بی باک به نقل ازممتازنیوز، ۹۰ درصد از متخصصان پوست اعلام کردند همراه با افزایش قیمت ها و بدتر شدن اوضاع اقتصادی میزان مراجعه به کلینیک های پزشکی به دلیل ابتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه و مانند آن افزایش چشمگیری پیدا می کند.

به اعتقاد دانشمندان یکی از مهم ترین عوامل آسیب دیدگی های پوستی افزایش میزان استرس در میان مردم است. استرس باعث می شود بسیاری از مردم پوست خشک و رنگ پریده و بیماری داشته باشند. نزدیک به ۵۰ درصد مردم بعد از بدتر شدن شرایط اقتصادی ظاهر زیبا و شاداب خود را از دست می دهند و حتی ممکن است دچار بیماری های جدی پوستی شوند.

استرس بر ظاهر فرد از جنبه های مختلف اثر می کند. پوست را حساس تر و دارای واکنش پذیری بیشتر می کند. استرس باعث ایجاد جوش های مقاوم تر و التهابی تر می شود. ناخن ­ها را شکننده و نا­منظم می­کند. باعث ریزش مو، بدتر شدن کهیر و … می شود.

استرس می­تواند باعث افزایش تعداد سلولهای دفاعی و نیز فعال شدن نابجای آنها در پوست شده و در نتیجه باعث وقوع واکنش های خود ایمنی مثل حساسیت سرشتی پوست و بیماری پسوریازیس(صدف) گردد و بیماریهای التهابی پوست را عود دهد.

ایده آل نوشت: هورمون کورتیزول که در اثر استرس ترشح می شود میزان قند خون را بالا می برد. بالا رفتن قند خون باعث می شود رشته های پروتئینی به نام کلاژن و الاستین که مسئول انعطاف پوست هستند، آسیب ببینند، بعد از مدتی چروک های ریز روی پوست ظاهر می شود و طراوت آن از بین می رود.

البته در این مواقع مردم بیشتر سراغ سیگار می روند و غذاهای ناسالم و چرب مصرف می کنند که این فاکتورها هم تاثیر منفی زیادی روی پوست می گذارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.