رادیو تابستانه نسل سوم رادیو

مدیر کل اداره پژوهش های رادیو گفت: رادیو هایی که به صورت فصلی و مناسبتی فعالیت می کنند، نسل سوم رادیو هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو تابستانه ،محمد مهدی لبیبی در گفت و گو با رادیو تابستانه افزود:  نسل اول رادیو، رادیو های عمومی است که در گذشته رایج بود، نسل دوم رادیو هایی هستند که به صورت تخصصی فعالیت می کنند و نسل سوم رادیو رادیو هایی مانند ، رادیو تابستانه هستند  که به صورت فصلی و مناسبتی فعالیت می کند.

مدیر کل اداره پژوهش های رادیو با اشاره به اینکه رادیو های مناسبتی در بسیاری از کشورها فعالیت می کنند، افزود: در کشورهای اروپای مرکزی رادیو کریسمس فعالیت می کند که درهرسال  آغاز سال جدید میلادی، شروع به کار کرده و در پایان جشن های سال نو، فعالیت آن به پایان می رسد.

وی به فعالیت رادیو مزرعه در کشور هند اشاره کرد و گفت: این شبکه رادیو یی در فصولی که کشاورزان فعالیت می کنند، آغاز به کار می کند و به کشاورزان در خصوص کاشت برنج و مبارزه با آفات نباتی اطلاعات مفیدی ارائه می دهد و در پایان فصل برداشت به کار خود پایان می دهد.

لبیبی، همچنین فعالیت رادیو رمضان در شهر لندن را از نمونه های موفق رادیو های مناسبتی دانست و در خصوص نحوه فعالیت آن افزود: این رادیو از ماه رمضان چند  سال پیش  در شهر لندن آغاز به کار کرد، و بودجه آن را مسلمانان این شهر پرداخت می کنند ، این رادیو نقش مهمی در ایجاد محبت بین مسلملنان با سایر مذاهب ایجاد کرده و حتی شهردار لندن نیز از غیر مسلمانان خواسته بود برای ایجاد همدلی با مسلمانان  حداقل یک روز رادر ماه رمضان  روزه بگیرند.

لبیبی درادامه به وظایف اداره کل پژوهش های رادیو اشاره کرد وگفت: نظر سنجی های  به عمل آمده از مردم در خصوص برنامه های رادیویی  و ارائه پیشنهاد، نظر یا انتقاد از برنامه های رادیویی همچنین انتشار مجله رادیو و چاپ کتاب راهنمای برنامه سازی از دیگر فعالیت های اداره کل پژوهش های رادیو است .

وی تصریح کرد: پایان نامه های ارائه شده در حوزه رسانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که توسط اساتید و دانشجویان داخل و خارج از سازمان ارائه می شود از مهمترین منابع اداره کل پژوهش های رادیو محسوب می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.