راز شاد بودن را بیاموزید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : شاد بودن یک انتخاب است . شما می توانید در هر شرایطی که میباشید راهی برای شاد بودن پیدا کنید.

۱ سپاسگزار باشید . اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید حتما” چیزهای بسیاری پیدا خواهید کرد که بخاطرشان شکرگزار باشید . حتی اگر زندگی بسیار سخت و مشکلات بسیاری دارید باید به این فکر کنید که همه چیز می توانست بدتر و مشکل تر باشد و به این ترتیب بازهم شکرگزار خواهید بود. وقتی یک نفر بخاطر چیزهایی که خدا به او داده شکرگزار است شاد بودن اصلا” برایش سخت نیست.

۲ بدنبال خوبی ها باشید . به جای اینکه دنبال بدی ها و مشکلات بگردید همیشه در هر چیزی و هر کسی به دنبال خوبی هایش باشید. . در هر شرایطی اگر به دنبال بهانه برای شاد شدن بگردید حتما” پیدا خواهید کرد اما اگر به دنبال بدی ها ، ترس ها و ناراحتی ها بگردید هم حتما” پیدا می کنید .

۳ ببخشید . اگر زندگی و زمان ارزشمند خود را صرف نگه داشتن کینه ها و تنفر از دیگران کنید تنها چیری که نصیبتان می گردد این است که هر روز عصبانی تر و ناراحت تر می شوید و زندگی به کامتان تلخ می گردد. بخشیدن به معنای چشم پوشی از خطاهای دیگران و نادیده گرفتن و بی اعتنایی به رفتارهای زشت آنها نیست . بخشیدن یعنی اینکه ما بعد از ابراز نارضایتی خود و تذکر اشتباهات اشخاص به آنها دیگر در ذهن و قلبمان کینه نگه نداریم و بخاطر اینکه خودمان شادتر زندگی کنیم و ذهن و قلبمان رها شود ، آنها را ببخشیم.

۴ کارهای خیر انجام دهید. انجام کارهای خیر تاثیر مثبت بسیار بسیاری روی انسان می گذارد بنابراین هر زمان که می توانید به دیگران کمک کنید ، هدیه بدهید ویا مقداری از اموالتان را ببخشید. به این ترتیب هیچ وقت احساس ناتوانی و بیهودگی نمی کنید و بیشتر احساس رضایت و شادمانی می کنید.

۵ همیشه لبخند بزنید ، بخندید و بازی کنید. مواظب سلامتی و رفتارهایتان باشید اما بسیار سخت نگیرید زندگی را برای خودتان مشکل نکنید. شادی در واقع سبکی از زندگی است.

منبع : البرز

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.