راز و رمز سحرخیزی افراد موفق


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز:

سحرخیزی افراد موفق ، راز و رمز سحرخیزی افراد موفق : همه ما می دانیم که سحرخیزی بهره وری انسان را بالا می برد، انسان را هوشیارتر و باانگیزه تر می کند. شاید دلیل اینکه کارآفرینان و افراد موفق قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار می شوند نیز در همین نکته نهفته است.

افراد موفق سحر خیزی

سحرخیزی – سحرخیزی افراد موفق ، راز و رمز سحرخیزی افراد موفق

 
تنها مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شما به طور قطع از اینکه زودتر از وقت معمول از خواب بیدار شوید، متنفر هستید. آیا اینطور نیست؟ اگر شما با این موضوع موافق هستید که سحرخیزی عامل پیشرفت و موفقیت است ولی از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن صدای زنگ ساعت در صبح به خود می گویید: «باز یک روز دیگر»، نگران نباشید.

در این مقاله ما شما را با استراتژی هایی آشنا می کنیم که با به کار بستن آنها از رختخواب بیرون جسته و صبح خود را خیلی راحت تر و حتی با شادی و نشاط بیشتر شروع می کنید.

فرآیند بیدار شدن صبحگاهی خود را تغییر دهید
 
تلاش کنید تا در صبح خود یک تحول بنیادی ایجاد کنید. مثلا اگر عادت دارید تا ظهر بخوابید، ساعت بیداری خود را به سمت صبح هدایت کنید. شما با ایجاد تغییراتی کوچک هم می توانید به تغییراتی بزرگ برسید. آگاه تر شوید و به سطح بالاتری از شور و شوق دست پیدا کنید. پایبندی به چنین فرآیندهایی دقت شما را در زندگی بالا برده، به شما آرامش داده و کمک می کند تا بتوانید روش صحیح را در ایجاد تغییرات پایدار انتخاب کنید.

اگر انسان به اهمیت تغییر واقف نباشد، ایجاد هر نوع تغییر در زندگی اش مشکل خواهد بود، پس باید از خودتان بپرسید: چرا زود بیدار شدن برای شما مهم است؟ چرا می خواهید از صبح خود بیشتر استفاده کنید؟

فکر کردن به فعالیتهای لذت بخش
 
برخاستن از خواب در صبح زود به خودی خود دشوار است؛ حال تصور کنید برای انجام کاری که اصلا علاقه ای به انجام آن ندارید از خواب بلند شده اید… به نظر نمی رسد این کار کمتر از شکنجه باشد. به همین دلیل شما باید فرآیندی را برای بیدار شدن در صبح انتخاب کنید که پر از فعالیت های مورد علاقه شما باشد. چیزهایی که حال شما را بهتر می کنند و باعث پیشرفت شما در زندگی می شوند. حالا شما می توانید فهرستی از کارهای مورد علاقه خود را که انجام آن در صبح وجود دارد، آماده کنید تا مشوقی باشد برای سحرخیزی و شروع یک روز خوب.

سحرخیزی چه کمکی می کند؟
 
اگر انسان به اهمیت تغییر واقف نباشد، ایجاد هر نوع تغییر در زندگی اش مشکل خواهد بود، پس باید از خودتان بپرسید: چرا زود بیدار شدن برای شما مهم است؟ چرا می خواهید از صبح خود بیشتر استفاده کنید؟ آیا به این مسئله اعتقاد دارید که ایجاد یک برنامه کامل صبحگاهی و تبعیت از آن به کاهش وزن شما کمک می کند؟ که باعث می شود تناسب اندام داشته باشید و در نتیجه اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد و انرژی لازم برای گذراندن روزتان را فراهم می کند؟ یا شاید فکر می کنید اگر قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید برای انجام کارهایی که به شما احساس رضایت و آرامش می دهند مثل مطالعه، نوشتن یا … وقت لازم را پیدا می کنید؟ هر گاه برای شما این نکته روشن شد که چرا می خواهید صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید، به این نکته نیز پی خواهید برد که تغییر کار ساده ای است. ما در زیر دلایل بسیار ساده اما موثری را برای هدف سحر خیزی شما عنوان کردیم.

زمان بیشتری را در طول روز در اختیار خواهید داشت
 
اگر هر روز صبح یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید، در طول سال ۱۵ روز زمان بیشتر در اختیار خواهید داشت که می توانید این زمان اضافی را به ورزش، خوردن صبحانه  و مطالعه اخبار یا هر کاری که دوست دارید اختصاص دهید. شما با ایجاد تغییراتی کوچک می توانید به تغییراتی بزرگ برسید. آگاه تر شوید و به سطح بالاتری از شور و شوق برسید. پایبندی به چنین فرآیندهایی دقت شما را در زندگی بالا برده، به شما آرامش داده و کمک می کند

کمتر اختلال تمرکز دارید
 
همانطور که در نیمه های شب تماس های تلفنی، پیام های متنی و افراد کمتری باعث ایجاد اختلال در تمرکز انسان می شوند، صبح زود به دلیل عدم مزاحمت هایی از این دست، کمک می کند، کل زمان را به خود اختصاص دهد.

با روند طبیعی زمین سازگار خواهید شد
 
بسیاری از حیوانات روند بیولوژیکی بدن خود را با طلوع و غروب خورشید هماهنگ می کنند. افرادی هم که صبح زود از خواب بیدار می شوند با این ریتم طبیعی هماهنگ می شوند.

شادتری خواهید بود
 
طبق نظر محققان افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند به نسبت بقیه شادتر هستند. چه کسی دلش نمی خواهد یک شادی ناب را تجربه کند؟

و یادتان باشد، آدم های مشهور دنیا سحرخیزند
 
شاید این نکته هم محرک خوبی برای سحر خیزی شما باشد، یک تحقیق جدید نشان داده که اکثر افرادی که در کار و تحصیل شان موفق شده اند، پیشرفت شان را مدیون یک مسئله مهم هستند: خواب کافی و بیدار شدن در صبح زود.

بر اساس تحقیقی که انجام شده است، دانشجویانی که صبح زود بیدار می شوند در میان هم کلاسی های خود که عادت به شب بیداری دارند، نمره های بهتری می گیرند و راحت تر تحصیل خود را تمام می کنند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده که افراد سحرخیز آدم های شادتری هستند و همین مسئله بر زندگی و کار آنها تأثیر جدی می گذارد. البته محققان در نتیجه این مطالعه اعلام کرده اند که سحرخیزی افراد موفق به هیچ عنوان به معنای کم خوابی آنها نیست. همچنین تأکید شده است که میزان خواب کافی برای افراد مختلف،متفاوت است و اکثر آدم های موفق برنامه خواب شان به شکلی است که بعد از خواب کافی در صبح زود از خواب بیدار می شوند.

در این مطلب راههایی برای داشتن یک صبح راحت و پرثمر را گفتیم. اکنون بیشترین کاری که شما لازم است انجام دهید آزمایش کردن یک یا تمام این روش هاست. چه کسی می داند؟ شاید رابطه عشق و نفرت از صبح شما تبدیل به یک عشق واقعی صددرصدی شود؛ به طوری که روزی شما به خودتان بگویید: «بالاخره یک روال صحیح و سازنده را برای صبح خودم پیدا کردم!» سحرخیزی افراد موفق ، راز و رمز سحرخیزی افراد موفق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.