راشا‌تودی: آل‌سعود مسجد النبی را تخریب می‌‌کند

راشا‌تودی:
آل‌سعود مسجد النبی را تخریب می‌‌کند

راشاتودی خبر داد مقامات آل سعود به زودی تخریب مسجد النبی و بارگاه پیامبر اسلام را آغاز می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «راشاتودی»، عربستان سعودی طی طرحی ۶ میلیارد دلاری قصد دارد مکان‌های مذهبی شهر مدینه را تخریب کرده و طرح جدید مسجد نبوی را اجرایی کند، این در حالی است که با اجرای این طرح تمامی مکان‌های تاریخی این شهر با خاک یکسان خواهد شد.

تخریب مسجد النبی با اتمام مراسم حج آغاز می‌شود

قرار است عملیات تخریب مسجد نبوی به محض اتمام مراسم حج امسال و در پایان ماه نوامبر آغاز شود.

بر اساس طرح جدید، مسجدی که در مدینه ساخته خواهد شد، به بزرگترین ساختمان جهان تبدیل خواهد شد که ظرفیت پذیرش ۱٫۶ میلیون نفر را خواهد داشت.

مقامات عربستانی هیچ‌گونه اظهارنظری درباره تاثیرات این پروژه بر اماکن اطراف مسجد النبی و مکان‌های تاریخی آن، نکرده‌اند.

توسعه مسجدالنبی به بهای تخریب مرقد پیامبر خواهد بود

نگرانی‌ها درباره طرح توسعه مسجد النبی در حال افزایش است و بر اساس گزارش‌ها این طرح به بهای تخریب مرقد پیامبر اسلام خواهد بود.

طرح توسعه مسجد النبی ۶ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت که طی این طرح مکان‌های تاریخی با قدمت ۷ قرن تخریب خواهند شد.

مقامات سعودی اصرار دارند طرح توسعه مکه و مدینه برای ایجاد فضای مورد نیاز زائران ضروری است. مکه و مدینه سالانه پذیرای ۱۲ میلیون زائر هستند و عربستان قصد دارد این تعداد زائر را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۷ میلیون نفر برساند.

آسمان‌خراش‌ها جایگزین میراث اسلامی مکه و مدینه شده است

گزارش‌ها حاکی از آن است که آسمان‌خراش‌ها، هتل‌های گران‌قیمت و فروشگاه‌ها جای مکان‌های تاریخی و میراث اسلامی شهرهای مکه و مدینه را گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، یک اتاق در هتل و یا آپارتمان در مکان‌های تاریخی ممکن است به شبی ۵۰۰ دلار نیز برسد، جایی که پیامبر اسلام بر مساوات و برابری مسلمانان تاکید داشته است.

دکتر «عرفان العلوی» از بنیاد تحقیقات میراث اسلامی به شبکه خبری «راشاتودی» گفت: آنها [مقامات سعودی] فقط به دنبال ایجاد ثروت از زایران ثروتمند هستند اما زایران فقیر با هزینه‌های بسیار بالا مواجه شده و قادر به تامین آنها نیستند.

در ۲۰ سال گذشته ۹۵ درصد مکان‌های مذهبی مکه و مدینه تخریب شده است

موسسه خلیج که در واشنگتن مستقر است برآورد کرده طی کمتر از ۲۰ سال گذشته دست‌کم ۹۵ درصد از مکان‌های مذهبی و مساجد در دو شهر مکه و مدینه تخریب شده‌اند.

به طور مثال محل تولد پیامبر اسلام به یک کتابخانه تبدیل شده و خانه [حضرت] خدیجه، که همسر پیامبر است با یک سرویس بهداشتی عمومی جایگزین شده است.

البته توسعه مسجد النبی ممکن است خانه‌های ساکنان محلی را نیز تهدید کند اما تاکنون مسلمانان درباره این موضوع سکوت کرده‌اند.

دکتر العلوی تاکید کرد: همانطور که در قرآن ذکر شده، مکه مکان مقدسی به شمار می‌آید و شهر معمولی نیست. مسلمانان درباره تخریب‌های سعودی‌های وهابی سکوت کرده‌اند چون آنها می‌ترسند که آل سعود بار دیگر اجازه ورود آنها به عربستان را ندهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.