راغفر: ۶ دهک را از دریافت یارانه حذف کنید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به غیر از ۵ درصد از جامعه که به لحاظ جسمی ناتوان میباشند و باید یارانه نقدی دریافت کنند، به مابقی ۴ دهک جامعه نباید نقدی یارانه پرداخت شود بلکه از این اشخاص باید در قالب کالا و خدمات حمایت شود

خبراقتصادی;عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا دربارهٔ حذف سه دهک از دریافت یارانه نقدی به تراز گفت: حذف گروهی از اشخاص جامعه که نیاز به پول دولت ندارند، اقدام درستی است اما سیاست کنونی دولت در حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه اقدامی آینده نگر و جامع نگر نیست. حسین راغفر با بیان اینکه مسئله مهم این است که آیا دولت منابع خود را درست تخصیص می دهد یا نه؟ گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از درآمد دولت خرج خوراک مردم میشود!

وی در بیان نقطه ضعف سیاست حذف سه دهک گفت:”در اجرای این سیاست منابع دولت بهینه تخصیص یابد؛ لذا من فکر میکنم این اقدام دولت شتاب زده است ؛ باید کل فرایند هدفمندی یارانه ها مورد بازنگری قرار گیرد.”

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه به اعتقاد من حداکثر ۴ دهک از جامعه مستحق دریافت یارانه می باشند گفت: باید به جای سه دهک، ۶ دهک از جامعه از دریافت یارانه محروم شوند و ۴ دهک مابقی ترکیبی از کالا و خدمات دریافت کنند. وی با اشاره به اینکه این ۴ دهک بایستی در قالب کالابرگ حمایت شوند، گفت: در بسیار از کشورها از جمله آمریکا، اشخاص نیازمند از دولت کالابرگ تغذیه و آموزش دریافت میکنند.

راغفر در ادامه گفتگوی خود گفت: به غیر از ۵ درصد از جامعه که به لحاظ جسمی ناتوان میباشند و باید یارانه نقدی دریافت کنند، به مابقی ۴ دهک جامعه نباید نقدی یارانه پرداخت شود بلکه از این اشخاص باید در قالب کالا و خدمات حمایت شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.