رامنی: نتانیاهو خود را مسخره عالم کرد

رامنی نشان دادن گرافیک کارتونی از بمب ایران را شکستی مفتضحانه در برابر ایران خواند و این عمل را مسخره کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، هاآرتص نوشت :نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با موضوع برنامه هسته ای ایران “در بالاترین سطح” وارد همکاری کامل با دولت واشنگتن شده است تا در این خصوص به توافقی برسند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعای خنده دار حمله به سایت های هسته ای ایران را تکرار کرد و از آن به نام “حق دفاع رژیم اسراییل از خود در برابر ایران هسته ای محفوظ است” یاد کرد.
نتانیاهو در مصاحبه ای با خبرنگاران کانال۲ و کانال ۱۰ تلویزیون رژیم اسراییل، گفت: هیچ چیز در برنامه هسته ای ایران تغییر نکرده است. من این مصاحبه را می کنم تا ساکنین رژیم صهیونیستی که از روند سرعت در پیشرفت برنامه هسته ای ایران آگاه نیستند، باخبر شوند. “وقت تمام است”.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر درصد احتمال حمله به تاسیسات هسته ای ایران، گفت: من در دفاع از حق رژیم صهیونیستی در هر زمان ممکن، خود را به یک لحظه خاص محدود نمی کنم. هر زمان که احساس نیاز به حمله باشد، این کار را انجام خواهم داد.
نتانیاهو با توجه به صحبت هایش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، که وی یک دیاگرامی را از بمب هسته ای ایران ارائه داد (و تبدیل به موضوعی برای طنزپردازان سراسر جهان شد)، گفت: “همیشه یک ماموریت فکری و هوشمندانه وجود دارد تا به وسیله آن بتوان موضوع پیچیده ای را ساده کرد.”
در واقع نتانیاهو کار مزخرف خود را اینچنین توجیه کرد که ” من اینکار را کردم تا به صورت واضح و مشخص خطر برنامه هسته ای ایران را به تصویر بکشم.”
البته ناگفته نماند دیلی بیست روزنامه آمریکایی، نوشت: نتانیاهو که می خواست با یک ماژیک قرمز رنگی، آستانه خطر را نشان دهد، اشتباه کرد و خط را در محل اشتباه کشید.

 


نتانیاهو در ادامه مصاحبه “نسبتا طولانی ” خود، از ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و وزیر امورخارجه این کشور هیلاری کلینتون، گفت: روز جمعه، ما تیمی را تشکیل دادیم که در “بالاترین سطح ممکن” مذاکره کرد. من تصور می کنم رژیم صهیونیستی و آمریکا، به کمک یکدیگر می توانند به درک و فهم منسجم تری نسبت به آنچه که مفسران پیش بینی می کنند، خواهند رسید.
روز جمعه، اوباما و نتانیاهو برای بازدارندگی ایران در دستیابی به سلاح اتمی، اعلام “اتحاد و همبستگی” کردند. این ملاقات حاکی از کمتر شدن تنش های فی مابین در مواجهه با تهران بوده است.
اوباما که تصمیم گرفته بود هیچ ملاقات و مذاکره ای با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نداشته باشد، برهمین اساس پیش از سفر وی به نیویورک به صورت تلفنی با او گفتگو کرد. اما ظاهرا سخنرانی روز پنج شنبه نتانیاهو در سازمان ملل که ادامه فشارها برای تعیین “خط قرمز” بود، سبب شد تا اوباما تن به ملاقات رو در رو با نتانیاهو دهد. از طرف دیگر، همچنان که نتانیاهو مدعی می شود در هر لحظه ممکن که بخواهد به ایران حمله می کند، اذعان داشته که این حمله قریب الوقوع نیست و تا پیش از انتخابات ۶ نوامبر هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
این دو مقام، پس از گفتگو و مذاکره طولانی، سرانجام به این نتیجه رسیده اند که “آمریکا و رژیم صهیونیستی در توافق کامل با یکدیگر” هستند. سخنگوی کاخ سفید نیز در بیانیه ای این را اعلام کرد.
بخش جالب توجهی از این ملاقات که تلویحا در سخنان نتانیاهو بارز بود، اینست که اوباما هیچ زمینه ای را برای نتانیاهو فراهم نکرد تا بر مقاومت وی غلبه کند و او را ترغیب به اولتیماتوم دادن به تهران طبق آن چیزی که خواسته رژیم اسراییل است، کند.
شاید این دیدار را بتوان مربوط به سرزنش های نامزد جمهوریخواه آمریکا، میت رامنی، دانست که وی اوباما را در پادکست خود به خاطر عدم ملاقات با نتانیاهو مورد خطاب و لحن تند خود قرار داد.
میت رامنی درپی انتقاد از سیاست های خارجی اوباما و فحش بازاری گفت: “اوباما خود را به نفهمی زده است و به طوری اظهار می دارد که انگار هنوز ابعاد آن چیزی را که پیرامونش می گذرد را درنیافته است. او همچنان بی برنامه به پیش می برد و در دستور کار خود هیچ استراتژی برای حفظ و پیشبرد منافع آمریکا در خاورمیانه ندارد. ما دیده ایم که رئیس جمهوری گیج، کند و با پاسخ هایی مبهم به سئوالات مربوط به حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی، داریم. اوباما با مردم آمریکا در خصوص حمله تروریستی بنغازی صادق نبوده و به خاطر منافع خود، مردم را در جریان آنچه که روی داد، نگذاشت. او شکست کامل در توضیح رشد تهدیدهای تروریستی که ما در منطقه با آن مواجه شدیم را تجربه کرده و در پیشیگیری از آن ناکام مانده است. وی به جای آنکه برای رژیم صهیونیستی که مهم ترین هم پیمان ما در منطقه است، تکیه گاهی باشد، تنها حرف بیهوده از این دوستی و هم پیمانی می زند. اوباما درست زمانی که باید به جهانیان نشان دهد اتحادی کامل با رژیم صهیونیستی دارد، از پذیرفتن بنیامین نتانیاهو سرباز می زند.
با توجه به سخنان میت رامنی که پس از انتشار خبر گفتگوی تلفنی با نتانیاهو در رابطه با عدم ملاقات اوباما با وی انجام شد؛ اوباما و نتانیاهو در مقابل یک عمل انجام شده و توفیق اجباری قرار گرفتند. می توان به این نتیجه رسید که ملاقات روز جمعه این دو فرمالیته و برای بستن دهان بسیاری از منتقدان بوده است.
روز جمعه، دو کاندید جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با نتانیاهو به صورت تلفنی گفتگو کردند. رامنی از سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کرد. او از اظهارات نتانیاهو تقدیر و تشکر کرد اما در گفتگو با خبرنگاران از ارائه گرافیک کارتونی از بمب ایرانی، ابراز ناخرسندی کرد و گفت: “نتانیاهو خود را مسخره عالم کرد. نشان دادن این تصویر در مقابل دوربین ها، آن هم با ماژیک قرمز به دست، شکست مفتضحانه و عقب نشینی در برابر ایران بود.”
نتانیاهو طی سخنرانی خود در سازمان، از همگان به خاطر اینکه ترسیم آماری اش از بمب ایران، استانداردهای نرمال گروه مشاوره بوستون را نداشته، معذرت خواهی کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.