رامنی هم مثل اوباما دروغگوست

سخنرانی های کمپین انتخاباتی، فاش کننده شخصیت واقعی نامزدهای و وعده و وعید های ساختگی انتخاباتی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، براساس تازه‌ترین گمانه‌زنی‌های شبکه های خبری آمریکایی اعم از ان‌بی‌سی و وال‌استریت ژورنال، در آستانه انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا باراک اوباما برای نخستین بار یک قدم از میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان جلوتر افتاده است. اما میت رامنی هنوز دست از تلاش برنداشته است و همچنان برای خواباندن مچ اوباما، از برنامه های اقتصادی و سیاسی اش برای مردم آمریکا تعریف می کند.
رامنی و اوباما/ گاف های مشابه
هرچه به انتخابات ۶ نوامبر ایالات متحده نزدیک تر می شویم، دو نامزد انتخاباتی چهره پنهان خود را بیشتر نشان می دهند. در این راستا گزارش های تازه ای نقل شده است:
به گزارش ماهنامه آمریکایی آتلانتیک، روز گذشته میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ایالات متحده، در حضور جمعی از اعانه دهندگان کمپین انتخاباتی خود، اظهارات تحقیرآمیزی را درباره ۴۷ درصد از جمعیت آمریکا ارائه داد درصورتی که وی غافل از ضبط شدن صدایش بود. این درست همان اشتباهی است که اوباما چهار سال پیش انجام داد.
روز گذشته رامنی در سخنرانی میان جمعی از اعانه دهندگان کمپین خود با حالت استهزاء و تمسخر گفت: تقریبا نیمی از آمریکایی ها تصور می کنند قربانی شده اند. این افراد کسانی هستند که مالیات بر درآمد نمی پردازند و ضمن آن انتظار دارند که مستحق خوراک و پوشاک، سرپناه و مراقبت های بهداشتی نیز باشند. من هرگز نخواهم توانست آنها را متقاعد به انجام وظایف و مسئولیت شان کنم و به آنها بفهمانم که خود مسئول حفظ زندگی شان هستند. بنابراین شغل من هم ایجاب نمی کند که درباره زندگی این دسته از افراد نگرانی به خود راه بدهم.

پس از آنکه صدای ضبط شده وی لو رفت، جوش بارو پیش بینی کرد: اظهارات میت رامنی که تقریبا نیمی از مردم آمریکا را زیر سئوال برد، پیروزی انتخابات وی را تحت الشعاع قرار خواهد داد. زیرا گفته های وی حاکی از آن است که او هم به نفع طبقه ثروتمند آمریکا کار خواهد کرد و طبقه فقیر جامعه آمریکا که ۴۷ درصد می باشد را به فراموشی خواهد سپرد.
وی در ادامه افزود: سخنان رامنی، اظهارات باراک اوباما را در انتخابات سال ۲۰۰۸ به یاد من می آورد که به واجدان شرایط رای دهندگی در روستاها گفت: ” روستاییان هر روز خود را تلخ تر می کنند چراکه یا به اسلحه خود چسبیده اند و یا به مذهب خود” و پس از آن در یک سری دیدارهای خصوصی به جمعی از اعانه دهندگان هم اظهارات مشابهی را ارائه داد و تنها زمانی عموم مردم از توهین های اوباما باخبر شدند که صدای مخفیانه ضبط شده وی در میان مردم پخش شد. روستاییان آمریکایی ۴۷ درصد از جمعیت رای دهندگان نیستند اما گروهی هستند که هم اسلحه دارند و هم دارای اعتقادات مذهبی هستند.
به طور قطع این قبیل اظهاراتی که نزدیک به نیمی از مردم را تحقیر می کند و شاُن انسانی آنها را کوچک می کند، در روند پیروزی انتخاباتی خلل وارد خواهد کرد. حدود چهار سال پیش، مردم تصور کردند که “اوبامای واقعی” را شناخته اند اما به زودی زود “نیمه پنهان اوباما” را در زمان صحبت با طرفداران انتخاباتی اش شناختند. “در واقع می توان گفت سخنرانی های کمپین انتخاباتی، فاش کننده شخصیت واقعی نامزدهای و وعده و وعید های ساختگی انتخاباتی است.”
بارو می گوید: درصورت پخش صدای ضبط شده رامنی در میان عموم مردم، این تصور درباره وی هم پیش خواهد آمد. در واقع اظهارات رامنی مبنی بر آن است که “بخش مهمی از جامعه آمریکا را بازندگانی تشکیل داده اند که حتی مسئولیت زندگی خود راهم به دست نمی گیرند.” مردم ضمن لعن کردن رامنی خواهند فهمید که او دو روی یک سکه است و یک روی خود را زمان سخنرانی در مناظره ها، سخنرانی ها و تبلیغات تلویزیونی نشان می دهد و روی دیگرش را ناشیانه مخفی کرده است.
این درحالی است که روزنامه آمریکایی نورف وست هرالد Northwest Herald نوشته است: رامنی تاکید بسیاری بر مطرح کردن برنامه های خود دارد.
به نوشته این روزنامه، میت رامنی قصد دارد طی هفته های آتی درخصوص برنامه های خود برای دولت بعدی، پیشنهادات سیاسی اش را مطرح کند. این سخنرانی ها تلویحاً به سرزنش اوباما در رابطه با سیاست های اقتصادی دولت خواهد پرداخت. رامنی قصد دارد که بار دیگر طرح های اقتصادی خود را مطرح و تاکید کند که وی قادر به ساختن آینده ای روشن برای مردم آمریکا است، درصورتی که صدای ضبط شده وی در سخنرانی روز گذشته، نشان دهنده چهره واقعی او می باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.