راند آخر رقابت چاق و لاغر در ونزوئلا آغاز شد +عکس

چاوز که پس از پایان دوره های درمانی، کمی چاق شده است، از روز جمعه تبلیغات انتخاباتی خود را با سفر به شهرهای نفت خیز شرق کشور آغاز کرده و در آنجا، مورد استقبال هزاران نفر از مردمی قرار گرفته است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، شش نامزد در انتخابات هفته آینده ونزوئلا با یکدیگر رقابت می کنند اما نبرد اصلی میان، چاوز رییس جمهوری انقلابی کنونی و کاپریلس نامزد هواداران غرب است. تبلیغات انتخاباتی در طول سه ماه اخیر با برگزاری نشستهای طولانی نامزدها با مردم ونزوئلا که گاه ساعتها بطول می انجامید، آغاز شد و بویژه کاپرلیس، خانه به خانه و روستا به روستا برای جلب حمایت افراد و کسب آرایشان حرکت کرده است.

با شروع روز سه شنبه، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا و رقیبش انریکه کاپریلیس آخرین مصاف تبلیغاتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه آینده – هفتم اکتبر- آغاز کردند و هواداران چاوز امیدوارند او برای سومین بار با پشتیبانی گسترده مردم زمام امور را در این کشور امریکای لاتین بر عهده بگیرد.

تبلیغات طولانی مدت این انتخابات از تیرماه گذشته آغاز شده است و ۱۳ هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای با ۳۹ هزار و ۳۲۲ صندوق کار برگزاری این انتخابات را در روز یکشنبه آینده انجام می دهند.

کاپریلس که ونزوئلاییها به او لقب ˈال فلاکوˈ (لاغر) را داده اند، در جمع هوادارانش در کاراکاس وعده داد که بر خشونت‌ها در این کشور غلبه کرده و با حرکت در مسیر پیشرفت، اشتغالزایی و امنیت، بر رویاهای ایئولوژیکی انقلابی دوران چاوز نقطه پایان خواهد نهاد.

از سوی دیگر، چاوز نیز طرحی را ارایه داده است که با اجرای آن در صورت پیروزی در انتخابات، امنیت را در کشور برقرار خواهد ساخت. وی که پس از پایان دوره های درمانی، کمی چاق شده است، از روز جمعه تبلیغات انتخاباتی خود را با سفر به شهرهای نفت خیز شرق کشور آغاز کرده و در آنجا، مورد استقبال هزاران نفر از مردمی قرار گرفته است.

بر اساس نظرسنجی های معتبری که تاکنون انجام شده است، احتمال پیروزی چاوز بر کاپریلس بسیار بالا است، اگرچه هر یک از نامزدها تلاش می کنند نظرسنجی هایی منطبق با تمایلات خود انجام داده و نتایج آن را منتشر کنند. این در حالی است که بنا به گزارشها، بیشتر مردم ونزوئلا ترجیح می دهند از اظهارنظر در باره نامزد موردنظر خویش خودداری کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.