راهنمای خرید کولر گازی

جام جم آنلاین: استفاده از کولر گازی این روزها فراگیر می‌شود و بعید نیست کم‌کم جای کولرهای آبی را بگیرد.

 اگر قصد کرده‌اید کولر گازی بخرید، اندکی درنگ و تأمل بر نکات پی‌آمده راهنمایتان خواهد شد:

عملکرد کمپرسور کولرهای گازی به فضایی مرتبط است که قرار است خنک شود. هنگام خرید این ملاک مهم را در نظر بگیرید.

برای خنک کردن اتاقی با مساحت ۳۵متر، کولری با ظرفیت ۹۰۰۰ مناسب است. به همین ترتیب برای مساحت‌های ۴۰، ۵۰، ۶۵، ۹۰ و ۱۱۵ متر به ترتیب کولرهایی با ظرفیت ۱۰۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۴۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰٫

کمپرسور کولرهای گازی بسته به میزان تحمل حرارت، مصرف برق، توان مصرفی و خروجی مقدار سروصدایی که دارند، سه نوعند: پیستونی، اسکرول و روتاری (یا موشکی).

اگر محل نصب کولر جزو مناطق گرم است، کولری بخرید که کمپرسور اسکرول داشته باشد و اگر در منطقه‌ای با آب و هوای معتدل زندگی می‌کنید، کمپرسورهای روتاری نیز جوابگوی برودت مورد نیازتان خواهد بود. قبل از خرید مشخص کنید مصرفتان خانگی است یا اداری.

حین بررسی برای خرید کولر گازی، کاتالوگ آن را از فروشنده بخواهید و در آن دنبال شاخص‌های موسوم به ضریب ای.ای.آر، کلاس و رتبه انرژی بگردید.

با توجه به شرایط اقلیمی محل نصب کولر، هر چه شاخص‌ها بالاتر باشد، کارایی کولر بهتر خواهد بود. ابعاد کولر و محل نصب آن را از پیش در نظر بگیرید. برخی از انواع کولرهای گازی، همراه با متعلقات جانبی‌ است.

اندازه، محل نصب و تعبیه این متعلقات خارجی را که به بخش داخلی وصل می‌شود، باید قبل از خرید در نظر داشته باشید تا به مشکل برنخورید. دقت کنید میزان برق مصرفی کولر A باشد.

کم شدن هزینه قبض برق به مقدار گرانی اولیه می‌ارزد. حتما از نحوه ارائه گارانتی و مقبولیت خدمات پس از فروش آن مطمئن شوید.

نصب، راه‌اندازی، سرویس و… ارزان نیست و باید بدانید کدام محدوده خدمات آن را بدون درخواست هزینه انجام می‌دهند. دقت کنید تاریخ شروع ضمانت‌نامه از تاریخ راه‌اندازی باشد.

از تعلق خدمات گارانتی بر تک‌تک لوازم مثل کنترل از راه دور، پنل‌ها و… مطمئن شوید. بخصوص دقت کنید که کمپرسور بدون هیچ قید و شرطی تحت‌گارانتی باشد.

دقت کنید تنظیمات ترموستات درجات متنوعی داشته باشد تا با توجه به میزان گرما یا مقدار سرمایی که دوست دارید، برودت لازم را تنظیم کنید (مطبوع‌ترین خنکی، مقداری بین ۱۹ تا ۲۴ سانتی‌گراد است).

با احتمال خرابی ریموت، دقت کنید که روشن و خاموش کردن یا تنظیم درجات از طریق خود دستگاه هم ممکن باشد. حالا دکمه روشن کولر را از روی ریموت یا خود دستگاه فشار دهید و حالش را ببرید!


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.