راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۲

گردآوری شده توسط گروه آموزش ممتاز نیوز

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالی سازمان سنجش از ارائه تسهیلاتی به داوطلبان مجاز انتخاب به انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۲ خبر داد.

دکتر حسین توکلی با اشاره به نرم افزار راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز، گفت: این نرم‌افزار به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره‌ای که در آزمون سراسری ۹۲ کسب کرده‌اند، خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسری سال ۹۱ مقایسه و امکان قبولی را ملاحظه کنند.

وی افزود: همچنین ویژه‌نامه انتخاب رشته سال با سبک سابق و سیاق تازه و با تمرکز بر نیازهای داوطلبان، والدین و مشاوران مدارس تهیه خواهد شد که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد فرایند انتخاب رشته است.

توکلی همچنین از تهیه ویرایش پنجم کتاب انتخاب رشته، انتخاب آینده خبر داد و اظهارکرد: ویرایش تازه این کتاب براساس آیین‌نامه‌ها و تصمیم‌های تازه پذیرش دانشجو بازنگری شده و به صورت مفصل به بحث انتخاب رشته پرداخته است که اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و هفته‌نامه پیک سنجش به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون سراسری ۹۲ از ۱۷ مرداد ماه، تصریح کرد: کلیه داوطلبانی که براساس نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه فرهنگیان، با دریافت دفترچه راهنمای مذکور و اطلاعیه‌های منتشره این سازمان و امکانات فراهم شده، از روز پنجشنبه ۱۷ مرداد تا سه‌شنبه، ۲۲ مرداد ۹۲ با رعایت کلیه ضوابط و شرایط اعلام شده به ترتیب اولویت علاقه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به داوطلبان علاقه‌مند به کدرشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد باید پس از دریافت کارنامه نتیجه اولیه آزمون خود از پایگاه اینترنتی سازمان، برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

به گفته توکلی فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال در روز پنجشنبه ۲۱ شهریورماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.


مجله اینترنتی ممتاز | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.