راهنمای iOS 6: تغییر سایز فونت در iOS

اگر احساس می‌کنید، فونت پیش‌فرض دستگاه اپلی شما کوچک است و خواندن پیامک‌ها، ایمیل‌ها و غیره در نمایشگر آیفون، آیپد یا آیپاد آزار دهنده است، با این راهنما از زومیت همراه باشید.

صفحه آیفون کوچک نیست، اما حروف کلمات ممکن است برای بعضی کاربران کوچک باشند. این مشکل ممکن است در سایر دستگاه‌های اپلی نیز وجود داشته داشته باشد.

این مسأله هم به این علت است که iOS با فونت‌های ثابت و فیکس‌شده اجرا می‌شود. البته بعضی از اپلیکیشن‌ها این امکان را به کاربران می‌دهند که بتوانند اندازه فونت‌ها را در دستگاه خود تغییر دهند.

font-size-change-ios6-1

در‌ واقع امکان افزایش سایز فونت وجود دارد، به شرط آن که بدانید کجا باید به دنبال آن بگردید! و به کمک آن با توجه به توانایی دید چشم خود، فونت‌ها را بزرگ‌تر کنید.

font-size-change-ios6-2برای این‌کار به این صورت عمل می‌کنیم:

  • از قسمت Settings وارد بخش Accessibility بشوید.
  • گزینه Large Text را انتخاب کنید.
  • یکی از اندازه‌های موجود را انتخاب کنید.

این تمام کاری‌است که باید انجام داد. پس از این اندازه حروف در قسمت پیام‌ها، ایمیل، تقویم و اپلیکیشن‌های نوت برداری افزایش می‌یابد.

به‌ خاطر داشته باشید که افزایش‌ فونت، ممکن است ترکیب‌بندی ایمیل‌ها را بهم بریزد. برای همین احتمالاً باید افزایش سایز فونت را چندین بار تکرار کنید تا به سایز مناسب و ایده‌آل برای خود برسید.

نگارنده سایز ۲۰ را برای دستگاه خود انتخاب نموده است. هر چند ممکن است باعث ایجاد اسکرول شود اما مطالعه در این سایز راحت‌تر است.

مطمئناً این امکان از مدت‌ها قبل در iOS وجود داشته اما ما به تازگی آن را تجربه کرده‌ایم. به هر حال به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه‌ است!


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.