راههای جلوگیری از عرق سوز شدن در تابستان

خبرگزاری آریا- دکتر محمد گلشنی ضمن بیان علل عرق سوز شدن در فصل تابستان، راههای جلوگیری از این عارضه را عنوان کرد.

دکتر محمد گلشنی دبیر انجمن متخصصان پوست ایران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان آریا با اشاره به گرم شدن هوا و آسیب هایی که این گرما به بدن انسان وارد می کند اظهار داشت: عرق سوز  شدن از جمله مشکلاتی است که افراد در تابستان با آن روبرو می شوند به طوری که دانه های ریز کریستا ل مانندی در بدن ایجاد شده و معمولا با خارش شدید، درد، سوزش و برجستگی همراه است.

وی ادامه داد: عرق سوز شدن  انسداد مجرای غدد عرق در قسمت هایی از بدن است که به علت تبخیر نشدن عرق از سطوح بدن به وجود می آید.

دکتر گلشنی به راههای جلوگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: بهتر است افراد در فصل تابستان در ساعات گرم هوا در محیط های خنک و مناسب قرار گیرند همچنین پوشیدن لباس نخی و دوش آب خنک نیز برای جلوگیری این موضوع بسیار موثر است.

دبیر انجمن متخصصان پوست ایران در خصوص تیره شدن پوست ناشی از آفتاب و ایجاد ضایعات به وجود آمده خاطر نشان کرد: معمولا هر نوع ضایعه ای که به وجود می آید باعث تیره شدن پوست می شود به طوری که مدت ها طول می کشد تا این تیرگی از بین برود که معمولا باعث نگرانی افراد می شود.

دکتر گلشنی مراجعه به پزشک متخصص را به افراد توصیه کرد و گفت: معمولا تیرگی‌های ناشی از عوارض آفتاب سوختگی و عرق سوزشدن در افرادی که پوست سبزه‌ای دارند نسبت به کسانی که پوست روشن دارند کمتر است به همین دلیل تجویز کرم و دارو زیر نظر پزشک متخصص از اهمیت بسزایی در بهبود هر چه بیشتر این تیرگی ها دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.