راهکارهای مقابله با تهدیدات فراروی بیداری اسلامی بررسی می‌شود

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۴:۵۵:۲۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون بین‌‌الملل حوزه‌های علمیه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون بین‌الملل حوزه های علمیه گفت: در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، فرصت‌ها برای عرضه اسلام و فرهنگ مهدویت و راهکارهای مقابله با تهدیدات فراروی بیداری اسلامی بررسی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین دکتر زمانی، معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه ، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، با تشریح محور های مورد تبادل نظر در نشست بیداری اسلامی شامل سه محور «رابطه مهدویت و بیداری اسلامی»، «فرهنگ انتظار و مهدی موعود(عج)‌به عنوان بیدارگر بشریت» و «وظایف منتظران برای زمینه سازی ظهور»، گفت: این موضوعات در قالب مقالات و سخنرانی های اساتید و صاحب نظران مطرح خواهد شد.
وی، امواج بیداری اسلامی در دنیا را مشتمل بر چهار موج توصیف کرد و گفت: ‌بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران موج اول این بیداری را در کشور های  همسایه ما یعنی عراق و افغانستان دیدیم که با اشغال این کشور ها توسط امریکا اولین موج بیداری اسلامی در ملت های این دو کشور پدیدار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: موج دوم این بیداری در حال حاضر در کشور های مصر، تونس، بحرین و یمن است که به پیروزی مردم و کنار رفتن حاکمان وابسته نیز منحر شده است.و موج سوم این بیداری ها را هم در کشور هایی می بینیم که  در آستانه بیداری اسلامی بوده و حرکات منسجمی را از مردم آن‌ها شاهدیم.
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه در پایان، موج چهارم بیداری اسلامی را ظهور حضرت قائم(عج) و بیداری جهان بشریت عنوان کرد و گفت:‌در همایش مهدویت، نگرش‌ها و رویکرد ها ، فرصت ها برای عرضه اسلام و فرهنگ مهدویت و راهکارهای مقابله با تهدیدهای فراروی بیداری اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران برای زمینه سازی ظهور و ایجاد موج چهارم و نهایی بیداری اسلامی بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۶۵۵۲۳۳۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.