راهکارهای مدیرعامل بانک تجارت برای تخصیص بهینه درآمدهای نفتی

۱۳م آذر ،

راهکارهای مدیرعامل بانک تجارت برای تخصیص بهینه درآمدهای نفتی | چاپ |
دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۶:۵۳

بینا- اولین همایش صندوق توسعه ملی با حضور فعال بانک تجارت و با ارائه مقاله “تخصیص بهینه درآمدهای نفتی در راستای توسعه متوازن و پایدار”در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
به گزارش بینا دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت در این همایش با ارائه و شرح مقاله‌ای با موضوع “تخصیص بهینه درآمدهای نفتی در راستای توسعه متوازن و پایدار” به ارائه راهکارهایی در این حوزه پرداخت.
دکتر فلاح در سخنان خود از نفت به‌عنوان یک سرمایه ملی نام برد و گفت: برای اینکه درآمدهای نفتی بالاترین بازدهی و خلق ارزش را در یک جریان مستمر و دائمی داشته باشد باید با استفاده از این سرمایه در حوزه تولید دانش و مهارت‌های کشور، این درآمد را تبدیل به ظرفیت‌های اجتماعی و بنیادین اقتصادی نمود؛ به‌نحوی که همگان بتوانند از آن استفاده کنند و از رضایتمندی و رفاه ناشی از آن به‌صورت پایدار و مداوم بهره‌مند شوند.
مدیرعامل بانک تجارت افزود: مازاد درآمدهای نفتی باید تبدیل به سرمایه‌های انسانی، و سرمایه اجتماعی کنیم و برای این کار می‌توان روی آموزش، بنگاههای دانش‌بنیان و حمایت از نهادسازی‌های لازم برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) بنگاه‌ها تاکید نمود و نیز برای تبدیل این درآمدها به سرمایه اجتماعی، بیمه‌های بیکاری و سایر سیاست‌های اجتماعی ناظر بر عدالت اجتماعی باید گسترش یابد.
همایش صندوق توسعه ملی که با عنوان ” ثروت ملی – توسعه پایدار” در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذر ماه در سالن همایش‌های صداوسیما و با حضور رحیمی معاون اول رییس جمهور، وزیران نفت، اقتصاد و صنعت-معدن-تجارت و مدیران ارشد بانک‌های عامل در این صندوق برگزار شد به بررسی عملکرد ۲ ساله این صندوق و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن پرداخت.
گفتنی‌است پیش ازاین بانک تجارت با امضاء قراردادی با صندوق توسعه ملی، عاملیت ۲ میلیارد دلاری این صندوق را عهده‌دار شده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.