راهکاری برای درمان لجبازی کودکان

لمس کودکان لجباز از طرف والدین همچون در آغوش کشیدن و نوازش کردن، میزان لجبازی در آنها را کاهش می‌دهد.

 به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه بررسی رفتار و مسایل اجتماعی ، براساس نتایج یک تحقیق مشخص شد تنبیه بدنی و لمس منفی کودکان هنگام لجبازی و پرخاشگری همچون نیش‌گون، کشیدن بازوی آنها و غیره علاوه بر افزایش میزان لجبازی و پرخاشگری در کودکان موجب می‌شود نافرمانی از والدین در کودکان به شدت افزایش یابد.
 
بخش دیگری از نتایج این تحقیق با بررسی محققان روی ۱۰۶ نمونه از افراد مراقبت کننده کودکان ۵ تا ۳ ساله در مکان‌های عمومی می‌افزاید که مراقبت کننده‌های مرد بیشتر از مراقبین زن برای تربیت کودکان، آنها را به شیوه‌های مثبت لمس می‌کنند.
 
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: پیروی کودکان از دستورات والدین و یا پرستارهای آنها با لمس مثبت از طرف آنها مانند بغل کردن و نوازش کردن بیشتر از لمس منفی و برخورد فیزیکی با آنها، انجام می‌گیرد.
 
از طرفی نتایج دیگر این مطالعه با بازنگری پژوهش‌های قبلی می‌افزاید: حدود ۲۳ درصد کودکان و نوجوانان هنگامی که درخواست‌های والدین خود را رد کرده‌اند، حتی در اماکن عمومی و پارک‌ها، تماس‌های منفی مانند کشیدن بازو و نیش‌گون گرفتن و دیگر تنبیهات فیزیکی را از والدین خود دریافت کرده‌اند.
 
گفتنی است: بسیاری از کج‌روی‌ها و بدرفتاری‌های کودکان می‌تواند به دلیل روابط خصمانه پدر و مادرها با هم، نفوذ شدید والدین بر روی آنها و یا دیگر مسائل محیطی و اجتماعی باشد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.