راهکار بانک ملی برای وصول مطالبات معوق

۲۵ام بهمن ،

بینا- عضو هیات مدیره بانک ملی از راهکار بانک متبوعش برای پیگیری وصول معوقات خبر داد و گفت: برای این مسئله هر کدام از اعضای هیات رییسه موظف به پیگیری معوقات چندین استان شدند.
به گزارش بینا، کمرئی به ایسنا، گفت:‌بانک ملی با ۳۵۰۰ شعبه در کل کشور وام قرض الحسنه خرد و دیگر تسهیلات ارائه می‌کند و توانسته بهترین عملکرد و بیشترین تسهیلات قرض الحسنه را به مردم ارائه کند.
وی افزود: با توجه به مفاهیم مالی و نیاز تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سرعت در سرمایه در گردش و وصول مطالبات خود سیاست‌گزاری‌هایی را اتخاذ کرده تا معوقات بانکی کاهش یابد و در همین راستا بدهی‌های خود به بانک مرکزی را کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اعضای هیات مدیره مقرر شده که هر چند استان به یکی از اعضای سپرده شده و عضو مسوول با تشکیل جلسات متعدد با مدیران امور مرتبط هر استان پرونده‌های معوق را بازخوانی کنند و تصمیمات مقتضی را بگیرند.
کمرئی با بیان این‌که با وصول اقساط قطعا سرعت گردش پول و چرخه تولید بیشتر خواهد شد گفت: البته مطالبات معوق تسهیلات خرد و قرض الحسنه بسیار کم است چرا که میزان اقساط پایین است اما مطالبات واحدهای تولیدی و شرکت‌ها بیشتر است که مطابق برنامه اجرایی تصمیم گرفته و فرصت مناسب در اختیار تسهیلات گیرندگان داده می‌شود.
وی گفت: در واقع کمیته‌ای که برای هر استان تشکیل می‌شود با شناسایی وضعیت صنعت و مسائل اقتصادی کشور نسخه‌ای ویژه برای وصول مطالبات معوق آن واحدها می کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.