راهی ساده برای تغییر منزل

اگر در جست وجوی راهی ساده و کاربردی برای تغییر فضای منزل هستید و دوست دارید خانه تان را متحول کنید، پیشنهاد می کنیم برای شروع با تغییر پرده ها شروع کنید. بی شک انتخاب پرده و تعویض آن یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش هایی است که می توانید به واسطه آن تحولی بزرگ در فضای خانه و تک تک اتاق های آن به وجود آورید.

● پارچه های بافت دار برای پذیرایی

از آنجا که اتاق پذیرایی محلی برای گردهمایی اعضای خانواده و فامیل است پیشنهاد می کنیم، برای انتخاب پرده مناسب برای این اتاق سنگ تمام بگذارید و سراغ پارچه هایی خوش آب و رنگ و بافت دار بروید. حتما برای انتخاب پرده اتاق پذیرایی پرده هایی با طراحی متفاوتی را انتخاب کنید. سعی کنید از پرده های ۲ تا ۳ لایه برای افزایش زیبایی اتاق پذیرایی استفاده کنید. برای این منظور می توانید علاوه بر استفاده از پارچه ساتن از حریر یا تور نیز برای افزایش زیبایی اتاق پذیرایی تان بهره ببرید. به اعتقاد کارشناسان طراحی داخلی انتخاب پرده های والان دار با پارچه های بافت دار می تواند نقش موثری در ایجاد تغییر در فضای اتاق پذیرایی داشته باشد.

● پرده ای که باید شمعی باشد

مهم ترین ویژگی پرده ای که برای حمام و سرویس بهداشتی خود انتخاب می کنید قابلیت شست وشوی ماهانه است. این پرده از آن جهت که در فضای نمناک و مرطوب قرار دارد، دائم در معرض جذب باکتری ها و آلودگی هاست. از این رو باید جنس و نوع آن را به گونه ای انتخاب کرد که قابلیت نگاه داشتن رطوبت را در خود نداشته باشد و به اصطلاح «شمعی» باشد. اما درباره رنگی که برای پرده سرویس بهداشتی انتخاب می کنید بهتر است سراغ رنگ های گرم بروید تا بتوانید به کمک آنها انرژی مرطوب آب را در حمام خنثی کنید.

● برای آنکه اشتها تحریک شود

اگر تصمیم دارید پرده های آشپزخانه را تغییر دهید، حتما سراغ یک طرح ساده با رنگ گرم بروید. انتخاب رنگ های نارنجی، قرمز و زرد از جمله بهترین هاست. از آنجا که فضای آشپزخانه محلی برای گرد آمدن اعضای خانواده است، توصیه می کنیم از رنگ های گرم که موجب افزایش نشاط و صمیمیت میان افراد خانواده می شود، انتخاب کنید. به اعتقاد کارشناسان استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز در فضای آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری موجب افزایش اشتهای اعضای خانواده به ویژه کودکان می شود. طرح ها و مدل های ساده برای پرده پنجره آشپزخانه مناسب ترین انتخاب است ، زیرا سادگی پرده در آشپزخانه ای که مملو از وسایل و ابزار مختلف است می تواند به آرامش فضا بیشتر کمک کند. همخوانی رنگ پرده با دیوارها و کابینت و مقاومت آن در برابر شست و شو از دیگر نکاتی است که باید برای انتخاب پارچه مناسب برای پرده آشپزخانه به آن توجه کنید.

● برای آنکه خوب بخوابید

برای تعویض پرده اتاق خواب دنبال رنگی متفاوت بروید. بهترین رنگ ها برای انتخاب پرده رنگی است که با رنگ روتختی یا رنگ دیوار اتاق خواب تناسب داشته باشد. از طرفی پرده اتاق خواب باید ضخامت لازم را داشته باشد تا مانع از نفوذ نور به داخل اتاق شود. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب پرده مناسب سراغ پارچه های ضخیم بروید. اگر تا امروز در اتاقتان از رنگ های نارنجی، کرم شکلاتی یا قهوه ای برای پرده استفاده کرده اید، می توانید این بار رنگ هایی مثل بنفش یا صورتی را انتخاب کنید. انتخاب این رنگ ها علاوه بر آنکه جلوه متفاوتی به اتاق خوابتان می بخشد، می تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت خوابتان نیز داشته باشد، زیرا متخصصان رنگ درمانی بر این باورند که انتخاب رنگ بنفش یا صورتی می تواند به لحاظ روحی ذهن را دعوت به آرامش کند.

● به روحیه فرزندتان توجه کنید

برای انتخاب پرده اتاق خواب کودک بهترین نکته توجه به خلقیات و روحیات فرزندتان است، بنابراین برای انتخاب پرده مناسب کافی است به قهرمان ها و شخصیت های محبوب و مورد علاقه فرزندتان توجه کنید. گاهی می توانید با انتخاب یک پارچه مناسب با طرح های زیبا و کارتونی علاقه کودکتان را به حضور در اتاقش افزایش دهید و بر زیبایی اتاق او بیفزایید. به عنوان مثال، اگر برای اتاق پسر ۷ ۶ ساله تان در جست وجوی پرده ای مناسب هستید، می توانید به شخصیت های محبوب او توجه کنید.

«اسپایدر من» (مرد عنکبوتی) از جمله محبوب ترین شخصیت ها نزد پسربچه هاست. می توانید با انتخاب پرده ای با طرح «اسپایدر من» به افزایش زیبایی اتاق کودکان بپردازید.
        
    
مجله زندگی ایده آل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.