راه‌اندازی رشته کاردرمانی در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور

۰۱م آذر ،

6129.jpg

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از راه‌اندازی رشته کاردرمانی در سه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مازندران و کاشان خبر داد.

دکتر سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: کاردرمانی یک علم و هنر است که به توانبخشی در ابعاد کل‌نگر عمل می‌کند، بدین معنی که کاردرمان هم در ابعاد جسمانی، روانی و هم در حوزه اجتماعی وارد می‌شود و طیف گسترده‌ای از اشخاص را که نیازمند توانبخشی می باشند تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: مراجعان به کاردرمانی را طیف وسیعی از اشخاصی که دچار مشکلات جسمانی می باشند مانند کودکان فلج مغزی و بیماران با توانایی‌های ادراکی شناختی و در حوزه توانبخشی روانی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا و افسردگی تحت پوشش تشکیل می‌دهد.

حسینی تصریح کرد: هدف اصلی کاردرمانی برای مراجعان، بهبود سطح کیفی زندگی، استقلال بخشیدن در فعالیت‌های روزمره زندگی، بهبود توانایی‌های ادراکی شناختی و نهایتا استقلال بخشیدن به مراجعان و مددجویان در ابعاد مختلف زندگی و بازگشت هرچه سریعتر اشخاص به زندگی عادی است.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: تعداد کاردرمانان در کشورمان محدود و کم است، شتابی که امروز برای تربیت متخصصان کاردرمانی در کشور شکل گرفته پاسخی به نیازهایی است که جامعه با آن مواجه است. امروز بیش از ۱۰ دانشکده کاردرمانی داریم که در آنها به تربیت نیروی متخصص مشغولند. دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در حال راه اندازی رشته کاردرمانی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. زهرا:

    به نظر من تعدد دانشکده های کاردرمانی ارزش رشته رو یه م پایین میاره به جای این کار بهتره به فکر بیمه وبالا بردن ارزش کاری رشته باشیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.