راه‌اندازی صندوقی برای حمایت از پایان‌نامه‌های تقاضامحور/ایجاد دوره پسادکتری فناوری

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از تاسیس و راه اندازی صندوق حمایت از توسعه علمی برای حمایت از پایان‌نامه‌های تقاضا محور خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه دویستمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران تاسیس صندوق حمایت از توسعه علمی کشور را از موضوعات مطرح در این جلسه عنوان کرد و افزود: تاسیس این صندوق قبلا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده بود و الان تاسیس این صندوق در مرحله پیگیری برای تاسیس قرار دارد و با توجه به ارتباطی که فعالیت‌های این صندوق با وظایف قانونی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری دارد، مقرر شده است که شورای عتف از تشکیل این صندوق حمایت کند.

وی با بیان اینکه در این راستا شورای عتف پیگیری‌های لازم را برای تاسیس این صندوق خواهد داشت، اظهار کرد: مهمترین ماموریت صندوق حمایت از توسعه علمی حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سطح کشور است.

رحیمی حیطه فعالیت این صندوق را شامل دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد ذکر کرد و یادآور شد: رساله‌ها و پایان‌نامه‌هایی که تقاضامحور و در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور باشند، مشمول حمایت‎‌های این صندوق می‎شوند.

دبیر کل شورای عالی عتف، ارائه گزارشی از همکاری وزارت نفت با دانشگاه‌ها را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه عنوان کرد و یادآور شد: در راستای پیوند زدن نیازهای وزارت نفت با توانمندی‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه از برنامه‌های وزارت نفت است که در این زمینه این وزارتخانه قراردادهایی را با وزارت نفت منعقد کرده است، به گونه‌ای که ۱۴ میدان نفتی با همکاری دانشگاه‌ها در دستور کار تحقیقاتی قرار دارد.

رحیمی، ایجاد دوره پسا دکتری فناوری را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس قرار است دوره‌های پسا دکتری فناوری در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه با موضوعات نیازمندی‌های دستگاه‌ها راه‌اندازی شود تا از توانمندی‌های دانشگاه‌ها در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور بهره‌برداری شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.